neljapäev, 20. september 2007

Gili Trawangan, ei teagi ausalt o"eldes mis kuupa"ev

Heihopsti koik noored ja vanad. Arvake a"ra kes just basseinist sukeldumisharjutusi tegemast va"lja ronis. Olen oma sukeldumiskursusega umbes poole peal, kaks pa"eva tehtud ja basseinis kaks nelja tunnist harjutuskorda ja hulgim teooriat seljataga, homme lastakse juba peris merre 2 korda sukelduma kuni 12 m peale ja u"lehomme veel 2 korda, kui eksami ilusti a"ra sooritan ja muidu ilus ja armas olen saan siis litsentsi millega 18 meetrini koos sobraga voib sukelduda ka"tte :). Nagu te vist juba aru saite - I am quite excited!
Aga sellest saarekesest siin, ta"iesti mega paradiisisaareke, pa"ike, rannad, korallid, toredad kohalikud ja turistid, ei mingeid motoriseeritud soidukeid, aind jalgratatd ja hobuveokid - kuigi koik tegelt jalutamis distantsil. Vahest veits liiga turistlik ja kommertslik tundub vahepeal, sest pea koik so"o"gikohad ja baarid on suht euroopalikus stiilis ning hinnad pole kah koige odavamad (on odavad muidugi, aga mitte nii odavad kui mujal indoneesias). Ahjaa, ja muidugi, siin on ramadan - kui bali oli puha hinduistlik kogukond (suurin ja pea ainus indoneesias), siis siin on suures osas moslemid sest kuigi ka bali siin samas, siis Lombok on ta"itsa ku"lje all suurematest saartest. Ramadaniga kaasas ka"ib muidugi moseest kostvad palvused pa"ikese tous ja loojanguga, ja et saareke on va"ike ja ma peatun veel mosee poolses otsas, siis hommikul 5 aeg on esimene a"ratus garanteeritud, aga no ei saa pahaks neile panna. Elan ma u"hes bambusest bangalos voi onnis, mis on peris kihvt, jagan seda (ja ka meie king size voodit - uu, see kolas vist geilt, meie voodit ;)) kulude kokkuhoiu mottes u"he iiri tu"u"biga, keda ma teel siia kohtasin. Saarele tulek oli paras elamus kusjuures, esiteks vottissee aega uskumatult kaua. Balil oli sadamasse mingi 25 kilta - seda soitsime mingi 2 tundi, mis oli igati ootuspa"rane. Mis polnud ootspa"rane, oli see, et kaks ja pool tundi lihtsalt sadama ku"las Padang Bais koigepealt transa firma kohvikus ja siis rananl paati oodates lebotasime. Ja siis laevasoit neli tundi, mis teiseks, oi bljahh ma u"tlen, oli peris kreise. Ma olen peris mitmete paatide ja mitmete ilmadega soitnud oma noore elu jooksul, aga see va"rk oli ikkka suht scary ma u"tlen. Paat oli korge ja mitte liiga lai, mitte liiga pisike, vast mingi 25 meetrine, laiust vast 3.5 ja korgust 4.5 kuni 5 pealt veepinda - kogu see korgus oli tuule ka"es purjeks ja laine oli samalt ku"ljelt ku tuul... Jube kipakas tundus selle ilmaga "hesonaga (no tuult oli mingi 15+ meetrit sekundis ja laine oli kah oma 6-7 meetrit). Peris mit korda tekkis tunne, et nu"u"d on la"inud, kui green selliseks kiskus (ma pakuks, et vast mingi 40 kraadi oli kohati), et laevalael seismiseks tuli poordist va"ga hoolega kinni hoida ja kajutiaknad vahepeal vette kiskusid ning kajuti ukse aken eest kukkus. Ei tundund peris normaalne, kuigi madrused seda mitte just eriti kindlal ha"a"lel va"he rohkem paanikas reisijaile kui mina va"itsid... Tosi, ma ei saanud peris sotti kui su"gavalt ta vees istus, aga ma arvan, et see laine ja tuul olid suh piiripealsed talle. No aga kohale saime.

Lihtsalt nii vahema"rkusena - on juba uus pa"ev hetkel kui ma seda kirjutist siin ja"tkan, eila kui ma internetis ka"isin la"ks keset seanssi elekter a"ra, olin suht veendunud, et kogu see eelpool olev kirjutis la"ks kaotsi, aga onneks tundub et autosave mille eest ma googlele ta"nulik olen aitas ha"dast veits va"lja ja enamus ja"i alles :). Eile ma igastahes selle pa"rast va"ga masenduda ei viitsinud, pealegi oli see siuke tore hetk, kus koik interneti kohvikus olijad nagu u"ks mees pu"sti ilmselgelt tousid ning ma sain tuttavaks kahe suurpa"rase sveitsi neiuga kes indoneesias juba pooolteist kuud ringi vaadanud. Lisaks toredal ohtule onnestus saada ak veits ideid mis edasi teha, aga eks na"is, plaan on veel va"ga toores voi peaaegu olematu :).

Aga ta"na ma ka"isin esimest korda ookeanis sukeldumas, kohe kaks korda ja homme ja"lle kaks korda :). Lihtsalt nii igaks juhuks mainin a"ra, kui kellelgi veel mingeid kahtlusi ja"a"nud ses osas on, et sukeldumine rokib paarisaja miljoniga, ehk siis elamus oli jummilast giga tera mega ja u"livordes motlen seda - kui ra"piklassikuid tsiteerida voi pigem ahvida. Ma na"gin va"gagi suurt merekilpkonna, ja vee all pole nad u"ldse siuksed kohmakad lontrused kui maa peal, pigem kohe peris graatsilised, kuigi suht laiad samas. Ja muidugi kalapoeg Nemot na"gin :). Ja veel tervet suurt hunnikut teisi va"rvilisi ja veel va"rvilisemaid kalu ning u"li lahedaid korall moodustisi. Ta"na va"ga su"gaval ei ka"int, mingi kuni 12 meetrini, homme vast kui 18 m peale la"mme on lootust rifi haid na"ha, emmele a"arema"rkusena, et see on ta"iesti ohutu elukas, kuni 2 meetri ku"ll pikk aga pole agressivne eriti. Lisaks oma kahtlusele, et sukeldumine on veel lahedam kui ra"a"gitakse, sain am teada ta"na, et ma pole koige o"konoomsem inimese loom. Et kui autodega vorrelda, siis ma olen pigem siukene suur ja vastik Jeep voi ameerika bentsuogija, kui va"ike euroopa ta"navaauto ;). Ehk siis, ma kasutan jube palju ohku ja olen potensiaalne ohu maksuvastu ha"a"letaja tulevikus. Kui vee peal pole sellest muret siis vee all on varud veitsa piiratumad teadupa"rast... Ehk mu 7 liitrit kopse on hea omadus paljudes spordialadel aga mitte sukeldudes :(. Kuigi ma omast arust hoolega o"konoomitasin ja teistest suht sujuvamalt liikusin (muidu ma olen peris edukas sukelduja), sain ma teise sukeldumise ajal 55 minutiga u"ldse mitte kuigi su"gaval oma ohuballooni 10 ati peale (algul oli samas muidugi ka aint 190, 200 asemel mis pidanuks olema ja oli teistel). Ja homme ja"lle sukelduma, ajee.
Veel tahtsin mainida, et mosee oli ta"na o"o"sel eriti aktiivne, lugesin kokku va"hemalt kolm palve seanssi keset o"o"d... Avastasin ka suurepa"rase so"o"gikoha, kus kohalikku ja va"hem kohalikku toitu, lihtsas kuues ning meeldivas indoneesia ohkkonnas (loe lobusa kohaliku musa saatel ja lapsed selle ja"rgi tantsimas ;)). Sukeldumine teeb jube na"ljaseks, peris palju energiat kulub - ja"rjekordne toestus mu ebao"konoomsusest, see meeletu kogus toitu mida ma igapa"evaselt u"mber to"o"tlen...
Aga see saar siin, see on lahe, riik riigis. Siin pole indoneesia politseid, on ainult saare vanem voi midagi sellist, kui mingi suurem jama on siis politsei tuleb muidugi Lombokilt, aga ega teda keegi siia taha, see on a"rile halb... Eriti osadele a"riliikidele, ma pole kohanud kohta kus narkot alates seentest mis on seaduslikud siin ja kansast kuni cracki ja kokaiinini avalikumalt pakutaks, kui 200 m jalutad mo"o"da peata"navat, siis paar korda ikka uuritakse, et kuidas tunne on, et a"kki va"ike marihuaana? Midagi muud? Ja muidugi suured sildid pea igas so"o"gikohas mis seeni mis sind taevasse viivad reklaamivad. Algul oli ikka peris u"llatav, arvetades, et indoneesias narkokaubitsemine surmanuhtlusega karistatav on ja Balil na"iteks peris palju turiste ka selle ja omamise eest tu"rmis istub. Aga siin on teised reeglid, sellised nag ise teeme, politsei ka"ib vist vahel aint noosi saamas aj u"he baarmeni jutu ja"rgi pa"rineb osa siin a"ritavast kraamist just politsei ladudest... Va"ga ei imesta, politsei on siin kuuluja"rgi suht ostetav, o"eldakse, et jama korral tasub igal juhul algfaasis kohe end "va"lja osta"...

Vot selline on siin elu, pa"ike, rand, ookean, va"rvilised kalad, kilpkonnad, korallid, sukeldumine, snorgeldamine, monus toit, toredad ja muretud inimesed, rahumeelne ja lodvestunud ohkkond, vabadus... (ehk peale kella 8 saab kah olut osta, isegi peale kella 11 ;), ahjaa, ja palvetada voib kah keset o"o"d kova ha"a"lega :)).

Sellega hetkel lopetaks, homme saan vahest siis oma sukeldumislitsentsi ka"tte, lebotan siin veel paar pa"eva ja teen veel vast paar sukeldumist ja siis vaatab edasi mis saab, kui selgeks saan mis toimuma hakkab, siis vast informeerin uudishimulikke siingi. Olge musid edaspidigi ja hoidke mind kursis la"bi kommentaariumi na"iteks mis kodumaal ja/voi teie maailmas ka uut.

Indrek

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Halloo .. oh lahe on lugeda neid esimese sukeldumise muljeid .. :) minul küll oli see eesti pimedas ja külmas vees aga igati lahe ikka.. ahja , mina nägin oma esimesel sukeldumisel millimallikat :D aga sulle lohutuseks, et mehed üldjuhul hingavadki rohkem vee all ja nii mõneski kohas antakse naistele kohe algatuseks väiksem balloon, et nad ei arvaks, et nad palju oskuslikumad on kui mehed.. ja pealegi kui vaadata sind ja mind kõrvuti, siis ju on kohe selge, kes meist Jeep ja kes MINI on :D
Aga head sukeldumis... ja tegelt ajaga see õhu kasutamine muutub kah paremaks.. oh kadedaks teeb, aga kilpkonnad on lahedad onja ..