teisipäev, 4. detsember 2012

Homme Malaisiasse

Nunii, tundub, et mu filipiinide seiklus saab otsa selleks korraks. Paar pa"eva tagasi El Nidos oli hommikul peale viimast blogimist aus plaan mootoratast rentima minna, kui juhtumisi sain teada, et ka"tte oli joudnud 2. Detsember. Kiire matemaatika u"tles, et kui ma ei taha uuesti oma lennupiletite kuupa"evi muutma hakata ja tahan maalust joge na"ha, siis on tarvis hoopis El Nido tolm jalgelt pu"hkida ja nii ma lopetasingi hoopis bussi peal. Kuus ja pool tundi bussiretke (ca 200 kilti), millest ma poolteist tundi seisin, et [ks va"ikse lapsega ema saaks istuda ja ma olin omadega joudnud kohta nimega Salvacion, kust pidin teoorias edasi Sabangi poole liikuma. Praktikas juhtus nii, et bussid olid selleks pa"evaks oma tegevuse lopetanud ja riksa juhtide va"ljapressimisele ma selle 40 kilda la"bimiseks va"ga alluda ei tahtnud. Aga noh, kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab ja mingi mini vani peale ma end kuidagi lopuks sebisin. O"o"maja leidimine kottpimedas rannaku"las la"ks u"le ootuste sujuvalt, ha"da oli aind selles, et enamus odavaid kohti olid ta"is. Mingi hetk olime juba u"hes kohas u"hes samas minivanis saabunud austria paariga restorani osas magamises kokku leppinud, kui ootamatult mingi jaapanlane jalga lasi ja u"ks tuba vabaks ja"i. Samas kohas olid endale pesa teinud ka mingid suht normaalsed soomlased, kes seal juba monda aega vedelesid ja oma pa"evi lebotamise, suitsetamise (if you know what I mean...) ja ollega sisustasid. Hommikul selgus, et Sabang on ta"itsa OK koht, ning kuna mu eelmisel ohtul kokku lepitud maaluse joe ku"lastus tavalistel aasialikel orgunni ebapa"devuse pohjustel edasi lu"kkus, siis sai pa"evake natuke eemal asuvas hu"ljatud rannas u"hes austerlaste, u"he sommi ja majutuskohas to"o"tava kohal;iku tu"u"biga veedetud. Pa'ris tsill oli. Ohtul tegin u"hes soomelaistega natuke pidu.

Hahaa, aga ta"na hommikul, vot siis sai ka"idud seda maaalust joge kaemas. Hyper super kova ma u"tlen. Lihtsalt pisikese paadiga 1,5 kilda kaugusele maa sisse soita, mystiline. Kusjuures, tegelt on seal tervelt 8 kilta laevatatavat joge, stalaktiite, stalagmiite ja nahkhiiri ta"is. Ta"iesti megad vaated. Tegu on u"hega 7 looduslikust maailmaimest, nagu meie giid meile umbes 20 korda kordas tripi jooksul :), muidu oli suht muhe tu"u"p. Heameelega oleks terve 8 kildase tripi teinud, aga selgub, et selleks oleks pidanud mitu kuud ette bookima ja igast eri lubasid sebima. Nujahh, igatahes, hommik oli meeli u"lendav, maaall pimedas fotokunsti teha on suht keerukas, seega pildid on nagu nad on, aga mingit aimu voibolla saab.





Lisaks vedas selles osas, et voorastemaja perenaine ja sakslane, kellega ta abielluma hakkab na"dala pa"rast ning u"ks soometu"u"pidest kellel ravimeid vaja oli, tulid autoga pa"rastlounal Puerta Princesasse, nii et onnestus neilt ku"u"ti saada. Hommikul tuleb veel end kuidagi elnnujaama sebida ja loota, et mul riigist va"ljumisega mingit jama ei tule, sest viisa kehtib viimast pa"eva. Jutud selle kohta, mida Filipiinide immigratsioon teeb, kui paar pa"eva kauem oled, on suht vastuka"ivad, aga onneks mul suht kogemata juhtund nii (mitte et ma oma viisa kehtivust oleks lennupileteid sebides tsekanud :), et asjad suht ta"pselt klapivad, nii et ei tohiks jama tulla.

Kommentaare ei ole: