kolmapäev, 27. juuni 2007

Jaan ja sobrad

Lugejate tungival noudmisel (ehk siis - Jussi ja Kadri roomuks ;), u"llitan siis lu"hiu"levaate oma jaanipa"evast. Jaanilaupa"ev oli ta"iesti uskumatult ebajaanipa"evalik mul, umbes kella 13 ajal sain juba kargu alla ja loivasin ko"o"ki ounamahla otsima, sest eelmine pa"ev oli mu bossi Judithi a"rasaatmis pidu olnd ja ma polnud mitte just liiga vara koju joudnud. U"ritus kestis terve ohtu ja kogu sellele eelnenud pa"eva (no ju oli koigil hea meel tast lahti saada..., tegelt vist mitte aga las ta ja"a"da). Alustasime hommikuteega ja siis lunchiga kogu va"rk oli a"a"rmiselt nauditav, ainult to"o"d ei joudnud minu kui suure pu"hendunud to"o"fanaatiku u"letamatuks kurvastuseks eriti teha, seda vaatamata sellele et ma raske su"damega sulgpallist lounaajal loobusin. Ohtul Pub-klubis - siinne tavaline u"hendatud monster, oleks viimase olle muidugi voinud joomata ja"tta ja saltod tantsuporandal tegemata, aga ka sellises formaadis olid asjalood ta"iesti korraliku u"rituse va"a"rilised, ainult see ja"i hinge et ma u"htki(!) piljardi partiid voita ei suutnud, polnd lihtsalt minu pa"ev sel alal. Aga jah, (jaani)laupa"eva plaan shoppama minna ei leidnud minus suurt toetust, sebisin ku"ll endale kahe taala poest uued korvaklapid, sest eelmised olid monoks ja peale minu katset neid parandada tummaks muutunud. No nagu arvata oli, 2 taala eest eriti ha"id klappe ei saa, ta"na hakkasid ka uued juba monostumise ma"rke andma, peab vist kas korralikumad soetama, voi siis poola humanitaarabile lootma ja"a"da (selgituseks - Sydneys on u"hed klapid u"le, mis a"kki mulle lubati saata, aga Sydney teate see on nagu poola, sama kaugel ja sama mottetu :) (no tegelt asi vist nii hull pole, aga lihtsalt kohalik traditsioon on Melbourne ja Sydney asukad ei saa kunagi ku"llalt teineteise aasimisest)). Tehnika alaselt oli u"ldse u"ks viimase peal na"dal - pu"hapa"eval ma vaatsin, et uksel hakkab lukk ku"ljest a"ra kukkuma ja kuna mul mingisuguseid to"o"riistu polnud ja nende kruvide jaoks olid augud juba liiga suured, otsustasin ka"epa"raste vahenditega midagi ette votta - mul oli veel hulgi alles super liimi mida ma kunagi kahe taala eest 8 tuubi soetand olin. Selle tagaja"rg oli see, et mu mehhiklasest korterinaaber ka"is kaks pa"eva aknast ja teised hoidsid va"lisust paokil ja avasid seestpoolt, kuna liimi sattus luku sees ka valesse kohta ja va"ljast seda avada ei saanud enam :). Ma natuke pu"hapa"eva ohtul koju tulles imestasin miks uks praokil on, aga asjaoludest sain teada alles esamspa"eva ohtul to"o"lt saabudes. Et mul oli suht hea ettekujutus, mis vois asja tuksi keerata sain ma kiirelt kangelaseks luku taaskord to"o"korda seadmisega - kartes mehhiklase pu"haviha, ja"tsin targu mainimata miks ta u"ldse tuksi la"ks ;). No igastahes, nu"u"d on lukk ukse ku"ljes kinni ja ha"sti olitatud ning suurepa"raselt toimiv. No ja lisaks ei tulnd ka va"ga ha"sti va"lja minu katse ilma tinutuskolvita tinutada - vaja oli teleka antennil ots a"ra vahetada, aga lahti sulatamisel orbiidile la"inud tinale mul asendajat polnd ja kokku tinutuse kvaliteet kriitikat ei kannatand, tuli tagasi teip u"hendusele kolida... (ausona, ma tegelt ei ole tavaliselt tehniliselt nii koba, vahel olen end isegi ta"itsa osavaks pidand). Samas ma olin ja"lle nii osav, et ka"isin Janissega la"tist ja Agnesega austriast, kes on mehhiklase kaastudengid, pu"hapa"eva hommikul turul ja soetasin endale ammu vajatud uued teksad aint 15 taala eest, lisaks veel 3 taala eest raamatu kah ja kahe taala eest selle teleka antenni otsiku (aga mitte tina) millest eespool juttu oli. Turg oli peris lahe, igast ime asju oli sela ikka, ja Agnes ning Janis hea lobus seltskond. Aga see selleks, Jaani juurde tagasi ikkagi nu"u"d.

U"hesonaga, jaanipa"ev oli ta"itsa ebajaanipa"evalik, ka"isin raamatukogus, lebotasin ja kebisin vara tuttu. No aga selle pohjuseks polnd minu kuupa"evade mitte tundmine, vaid etteplaneeritud otsus jaani oopis pu"hapa"ev ta"histada, tingituna monede teiste Melbournes pesitsevate eestlaste to"o"graafikust. Onnestus sujuvalt neljakordistada Melbournes kohatud eestlaste arvu ja viia see ha"mmastava kaheksani, lisaks veel peris mitu kohalikku kes eestisse olid sattund. Uritus oli igati kiitust va"a"riv, isegi ta"iesti elus tuli oli ja va"hemnoudlikumad gurmaanidki oleks voind rahule ja"a"da. Ma tegin oma va"ikeste ka"tega valmis "laisa inimese" kartulisalatiks ristitud imeroa, ehk siis makaroni salati ja moni oli isegi kokaraamatu appi votnud. Nja"mma. Tagahoovis ta"itis lokke funktisooni siuke omapa"rane tule rest, peale selle a"mbrisse asetamist olime tule u"mber ka"si soendades nagu kodutud B- kategooria ameerika filmis (mitte et mul halli aimugi filmikategooriatest oleks aga kolas popilt). Ainult ei sadand mitte tilkagi nagu jaani ajal peaks, isegi kui u"ritasin ennast nostalgia mottes jutuvestja suule la"hedale paigutada defitsiitsete pritsmete pu"u"dmiseks ei toonud see olulist edu, ei saandki ta"pselt aru kas inglise keel (jah, et mitte eestlasi oli loppeks ikke smapalju kui meid voi veits enam, oli pohiline keel inka) ei soosi tatti pritsimist voi oli inimestel suu kuiv (no mitte ei usu seda viimast versiooni ;)). Kohal olnud eestlased olid lahedad mis lahedad, voorustaja Tom oli siin juba monda aega tudengipolve veetnud ja nu"u"d lopetas ja tegeles to"o"turule sisse murdmisega, tema sober Sten lopetas kah magistrit, ja muideks, ta oli ka"ind kunagi rampse mu"u"mas, siis kui Jaak esimest aastat ka"is, oli siis Sulla orgis Illinoisi poldude vahel. Pohi kokkaja Sille (voibolla teen kellelegi, na"iteks Tomi neiule Bethile liiga) elas kah juba kolmandat aastat austraalia mail vahelduva eduga, hetkel vist de facto viisaga (see vist selline asi, et kui on de facto suhe austraallasega saad viisa voi midagi sellist). Siis olid veel ra"ndurid tu"drukud Merje ja Kadi kes vahelduseks to"o"d tegid ja"lle ja Mari Liisist mai saandki sotti mis ta siin ta"pselt tegi, reisis vist pohiliselt. Nuh eks vast teinekord saan ta"psema pildi ette koigist, tekkis igastahes aus plaan varsti ja"lle mingi kogunemise voi va"lja mineku moodi asi teha. Oli meeldiv Jaani ja teisi toredaid eestlasi igastahes kohata ja juttu ja"tkus kauemaks ning muutus ta ja"rjest eestikeelsemaks, oli va"ga tore.

U"ldse ei olnud tore esmaspa"eva hommikul u"les tousta ja to"o"le minna, mkmmm, see oli pigemn suisa kole. Ta"iesti jaanipa"eva ja"rgne olemine oli ja magada oleks voint kah enam, kuigi ma suht vara kodu la"ksin ilusti. Ja siis veel see, et reedene to"o" oli suht tegemata, ja et pohimotselt on finantsaasta viimane na"dal siin - jah, need jopskid lopetavad finantsaasta juuniga. Suht kreisi orav rattas jooksmine on olnd ja ja"tkub veel monda aega to"o"l, no aga va"hemalt pole muret, et raha sisse ei tuleks sest mulle makstakse tunni pealt ju :). Ja seda enam oskan ma hinnata spordipause lounaajal, monna ma u"tlen. Vabandan tagasihoidliku spordiosa pa"rast spordiuudiste fa"nnide ees, aga enam va"hem koik on o"eldud, kui u"tlen, et vaatamata minu mitte maailma parimatele oskustele korvpalliva"ljakul tegin va"gagi eduka debu"u"di sel alal esmaspa"eval - suutes vaatamaat koigele kaasa rabada oma spordiroivad. Ahjaa, Essendoni footie teami ka"si ka"ib kah ha"sti, liidrid veel pole aga jagavad kohti alates 4-ndast vist tabelis juba. Ja sulgpallis arendasin ennast parima ma"ngija vastu, saades rekordina 7 punni (15-ni on ma"ng), ja ei naera seal midagi, enamus u"ks u"hele ta vastu u"le 3 punni ei saa... Sellega sporditoimetus hetkel lopetab, ilmaneiu tahtis veel oelda, et ta"na sadas ja tormas terve pa"eva, ka jalka ajal, aga muidu on ilmakaart samasugune kui eelmine na"dal.

Mis siis muud, kui ja"a"n ootama teie raporteid eestimaistest jaanituledest, paluks ilusti ja mahlakalt niipaljude u"ksikasjadega kui te parasjagu ma"letate.

3 kommentaari:

Reeli ütles ...

Nii, seekord saan vist esimene olla siis oma pajatustega :) Jaanipäevameeleollu sai viidud end reedel kohe niikui linnast välja sai kihutatud ehk siis nii 5 ajal (sellesama punase Audiga, millega sa eelmine suvi mu synnalegi saabusid). Tln-Narva maantee oli täis lõbusaid inimesi autodes, igas putkas sai koos teistega uus peatus tehtud, et Märten oma õllevarusid ja mina Red Bulli juurde saaxin osta. Sel maanteel oli veel chill, Tln-Tartu oli ikka täitsa umbes :P
Aasse jõudes oli seal juba pidu pysti pandud minu ema kuni vanaema vanuste poolt, aga noori oli ka isegi kaasa veetud ja grill-liha tulel, mis sa hing veel tahta oskad. Sada meetrit eemal kyla keskel oli tanstuplats, lõke ja isegi mingi onu tegi keskööni rahvalikku muusikat...isegi sealse hooldekodu asukad, kellel vähegi mõni jalg veel otsas oli ja kandis, vihtusid tantsu. Vahepeal sai rannas chhillitud, veel grillitud ja söödud ning keskööl oli isegi ilutulestik.Selline lahe vana kooli jaaniõhtu ikka.
Öösel 2 paiku sõitsin ilusti K-Nõmmele sugulaste juurde tuttu, L hommikul sai pisut seal chillida, aga paha asi oli see, et autol hakkas piduriketas või miski natuke vastu käima ja kõik autoteenindused olid ka muidugi kinni. Sõitsime siis tagasi Tlna vaixelt 80ga, aeg-ajalt peatuseid tehes ja maantee oli nii tyhi, et keegi ei tahtnud meist isegi mööda sõita :D

Mingi hetk avastasin aga, et mul kell 3 Tlnas veel yx kohustus, aga sellise kiirusega sinna kyll ei jõua. Kuna pidime Loksal nagunii yhe sõbra veel suvilast peale korjama (loe: ta sugulaste kyysist päästma), siis võtsin ma hoopis tema Peugeot ja kihutasin sellega õigex ajax linna.
Õhtul võtsin veel peale selle sõbra ex-tydruku ja tee viis Pärnu poole, kus vist ka kõik sõbrad-tuttavad olid kokku aetud, kel just kuskil maal lõkke ääres kohta ei olnud...
Olime yhes lahedas korteris ja grillisime terrassil hea seltskonnaga ning öösel patseerisime ringi rannas ja linnas ning lõpux kui tequila ja muud vägijoogid meist jagu said ja me tuttu vajusime, oli kell täpselt 4:15 öösel.
Kummalisel kombel laupäeval kyll tibutas midagi märga, aga väga vähe..see-eest P sadas piisavalt ja chillisime lihtsalt veel mööda kohvikuid, ´kõik olid osanud piisavalt mõõdukad olla ja eriti halb ei olnud kellelgi.
Lõpux pandi taas mind rooli ja kruisime vaixelt ylejäänud populatsiooniga Tallinna poole tagasi.
THE END OF Jaanipäev
Nyyd veel mõned päevad tööl ja siis algab puhkus.
PS. Jus, kusjuures mu vanaema on Moldovas ka elanud, täitsa armas kyla teine :P

Unknown ütles ...

Nagu ma aru saanud oli kõigi teiste jaanipäev nii seiklusrikas, et mul peale kalastamise mõne haugi ja kraavi vajumise vist midagi eriti vinget polegi pajatada. Jaan nagu jaan ikka - lõke ja paar õlut ja tuttu:)

Unknown ütles ...

No kuidas sul seal kaugel maal läheb? Meil käis siin Aerosmith ja andis väga vinge kontserdi igaljuhul. Mul täna suht kehv olla isegi (tuul keerutas seal kõvasti ja nohu tuli)a elamus oli ülivinge ja kino need vennad juba oskavad teha.

Muidu on meil kõik vaikne ja rahulik peale töö muidugi mis on juba kordades üle pea ja pooli asju ma lihtsalt ei tee enam, sest ei jõua. Nädalavahetused alati grüünes ja nädala sees ullumaja puhvet.

Asungi nüüd taas tööle kallale ja üritan ta tänaseks õhtuks alistada.

Lugupidamisega
Vänn Juss