pühapäev, 10. juuni 2007

Raporteerin

Et taaskord on onnestunud uks tore nadalake mooda saata. Otsast alustades oli nii, et umbes pool tunnikest peale viimase blogi sissekande lopetamist kui am puhapaeva ohtul plaanisin telekaantenni tuunima asuda, sain ma hoopiski kone, voi pigem vist avastasin et olin vastamata ja"tnud u"he kone. Tegu oli u"he eesti neiu Elenaga kelle ma oma suureks ullatuseks couchsurfingu saidil olin leidnud melbournes pesitysemas nadalake varem, kuid olin juba suht unustand et talle kirja olin saatnud. Igastahes sain tema ja ta elukaaslase denissiga linans kokku aj tegin va"ikse dringi, selgus et tegu kahe va"ga toreda inimesega ja juttut ja"tkus kauemaks ja eesti keele praktika sai kovasti uuendust, mul oleks olnd ka suurepa"rane voimalus oma vene keelt praktiseerida mis suht roostes om, sest neil emakeel oli vene keel, kuigi eesti keelt ka va"ga vabalt valdasid. Aga eks ma pea teinekord oma vene keelt siis praktiseerima, mul toojuures 6 venelast ja puha, kellest tervelt uhte juba naint olen. Nad olid eestis ulikooli (tartus) ara lopetand ja otsustand peale veits tallinnas tootamist, et vaja oleks ringi vaadata veits ja nii nad siia sattund olidki, nuud juba pool aastat ja pisut enamgi siin pesitsend ja suisa elamisloa taotluse sisseandnud, nii igaks juhuks nagu nad utsid, et saaks veel paar aastat olla kui meeldib ka edaspidi. Tekkis ka plaan see na"dalavahetus koos linanst va"lja minna magedesse austraalia looduse ilu avastama, aga kahjuks ei ma"ngind Elena haigestumise tottu va"lja, ehk ja"rgmine na"dalavahetus? U"ldse olen ma esimest korda Melbournes dilemma ees, et mida ja"rgmine na"dalavahetus teha, mitte ses mottes, et midagi pole teha, vaid mul on suisa mitmeid asju mille vahel valida. Esiteks on u"lalmainitud plaan, teiseks on ja"rgmine na"dalavahetus purjetamine ja"lle, ja kolmandaks sain ma kirjutatud loppeks kirja sugulastele, kes siit nelja tunni kaugusel elavad ja pakkusin enne teiste plaanide selgumist et vahest la"hen neile ku"lla see na"dalavahetus. Uhe mu vanaisa poolvenna tu"tre mees (jah ma tean, et see kolas sama lahisugulasena nagu vend;)) ka"ib Melbournes to"o"l iga na"dal ja saaks mulle vahest isegi ku"u"ti pakkuda, mitte et keegi temaga sellest veel ra"a"kind oleks, see oli vanaonu Eriku (tema ja tema naine on need keda ma isegi ukskord kohand olen kui nad eestis ka"isid eelmine aasta) idee lihtsalt. Eks na"is, kuda selelga saab, tuleb aru pidada, u"kskord (vahest ka kolmkord?) ma la"hen neile ku"lla nagunii.

Mis veel uudise ku"nnise u"letab selle na"dala su"ndmustest? No teades et paljud mu sobrad nagu ma isegi, ennekoike spordiuudiseid ja"lgivad, mainiks a"ra, et selle na"dala pohilised arengud toimusid sulgpalliva"ljakul. Ma olin ka varem reketit ka"es hoidnud, aga vork keset platsi oli minu jaoks uus asi. No igastahes mu areng on olnud va"ga kiire, esimene kord (olgu taustinfona mainitud et mangisin kingades ja teksades) olid asjad va"ga koledad, minu norgim koht oli serv (on siiani), sain vast 25% servidest oigesse kasti, polnd harjund alt ules looma lihtsalt ja koik. Teinekord olin arenenud juba niikaugele et kanantas naistega (enamus asiaadid kes tuntud sulgpallikurud) enam va"hem ma"ngida ja kolmandal katsel ehk reedel tegin juba enam kui pooltel meestelgi selja pru"giseks kui judo termineid kasutada. Kuigi mu stiil naeb endiselt valja naljakas ja sisaldab rohkelt uleliigseid huppeid ja liigutusi (see koik on osa strateegiast, sest nerdes on jube raske pallile pihta saada :)), on see muutund juba suht efektiivseks, paar ma"ngu veel ja ma julgen juba hakata motlema paari asiaadist meesproffi alistamisele ja oma office parimaks sulgpalli ma"ngijaks pu"rgimimisele. Selleks pean vaeva na"gema oma servi prossa kallal (mis on ku"ll 70% kanti tousnud aga ikkagi madal...) ja lisama ampluaase veel paar naljakat ja"nesehu"pet strateegilistel kaalutlustel ;). Teine selge samm oli see, et otsisin endale Judoklubi, kuhu homme trenni la"hen, rumalas lootuses et neil kuninganna sunnipaeva puhul trenni ara pole jaetud, jah mul on homme vaba pa"ev. See tekitab mus segaseid tundeid, sest palka mulle selle eest kurat ei maksta ja midagi vaga head kah peale hakata pole, aga samas vaba paev on vaba paev ja peris huvitava raamatu leidsin raamatukogust, ajaloo raamat kirjutatud briti ja ma arvan pagulasukrainlase poolt nimega Soviet disunion 1990-ndal (ja ei, see polnd selel ukrainlase vaid hoopis rampsi nimi). Asja iva on vaadelda erinevate rahvuste saatust kellest NL kujundati labi aja ja selle protsessi ja mis sellest va"laj on tulnud. Lihtsalt huvitav on vorrelda erinevaid ajalooka"sitlusi, kuigi seal raamatus on nii mondagi millega ma ei noustu (eelkoige tolgendusi lenini ideedest naiteks) ja ka faktivigu, on va"ga huvitav na"ha, kuidas asjasse teise emotsiooniga inimesed asju na"evad.

Lisaks koigile teistele suurepa"rastele saavutustele mis sel na"dalal ilmavalgust na"gid onnestus mul telekale va"rviline pilt ette saada. Ja arvake, mis oli esimene pilt mis ma na"gin? Suht udune ku"ll, aga ekraanile oli ilusti ja selgelt ja tuttavlikult kirjutatud "Home and Away" :). Ei tea kas ma pidin naerukrampide ka"tte kongema. Igastahes 6.95 taalase pilootprojekti toantenn lugesin ma eile lopetatutks, kuna pilt polnud suurem asi (va"lja arvatud siis kui ma oma va"ikeste ka"tekestega antennist kinni hoidsin), isegi antenni mahavoetud ribikardinaga uhendamine ei parandand asja oluliselt. Selle asemel sebisin 2 dollari poodidest hunniku juhet ja igast otsikuid ning vedasin korvalt toast katuseantenni signaali kohale, projekti maksumus kujunes ku"ll suuremaks, kuid ja"i siiski 15 taala piiridesse. U''leu''ldse oli eile revolutsiooniline pa"ev. Ma sain teada, et meie koogi porand ei olegi musta va"rvi vaid hoopis kollane, ja juhan liivi a"rge kah uskuge, ei ole see lagi nii must midagi, oopis ise olete laisad. Jah, taibukamad juba moistsid, tegelesin suurpuhastusega, meenutasin Magasini ta"nava kasarmu aegu kus laupa"ev ta"hendas tegelikult hoopis suurpuhastust, ja kuigi minu ka"sutuses polnud suurepa"rast la"ti ku"u"rimispulbrit Skudra, said tema kohalikud ametivennad to"o"ga ilusti hakkama ja ei tea kas see tuli austraalia mopivarte paremast kvaliteedist voi minu langenud vormist voi monest tundmatust tegurist, ei murdunud ka u"kski mopivars, mida sojava"es nagu sooja saiu la"ks (ise kahtlustan ebaonnestunud riigihanget). Ainult 6 tundi minu elust ja ma voin peaaegu todeda, et ma elan elamisva"a"rses korteris, see ko"o"ginurk va"lja arvata kus ma seina puht profu"laktika mottes ku"u"imata ja"tsin kuna mul hakkas kahju sinna eelnevalt ka"snaga joonistatud smilest (jah, nii suur oli varvi vahe puhtal ja puhastamata pinnal). Koige krooniks parandasin ma aknapesu abil oma niigi suurepa"rast vaadet oma toa aknast, ning nu"u"d na"en ma nelja meetri kaugusel asuvat naabermaja planku ka koige sombusema ilmaga ning ka pa"iksekiired saavad sealt nu"u"d ilusti tuppa. Ja et ma olin hoos, paigutasin ringi ka mo"o"bli oma toas, tegin varasemast ebaratsionaalsest aga kunstilisest paigutusest (moni minust arukam sel alal voib lisada kas tegu oli baroki voi mone muu stiiliga) u"lifunktsionaalse ja veel kunstilisema modernse massismi, mis sundis mind taas juhet sebima sest mu toas on tervelt u"ks kontakt mis nu"u"d mu voodi taha ja"i. Lisaks on see kontakt veel va"ga vana ja katkine, vanaduse tottu sobib sinna ainult kahe haruga pistik nu"u"d kasutusel oleva kolmeharulise asemel - ja et kaheharulist pikendusjuhet polnud, olin ma sunnitud kombineerima ning lopuks kasutades adapterit kahearulisest austraallasest euroopa pistikuks ja sellest tagasi kolmeharuliseks austraallaseks pikendasin ja multiplikeerisin oma vooluallika teise toa otsa - ise nagu te ma"rkasite olen jumala rahul, mis siis et mitte tehnika inimesed toena"oliselt ammu juba huvi kaotasid ja delfisse kommentaare lugema suundusid. Igastahes tasus koristamine a"ra, mu mehhiklasest ja hollandlasest toanaabrid ostsid mulle Toblerone soksi:). Ja ta"na oli peaaegu sama korras koik, a"kki isegi manjana mentaliteediga mehhiklane haakab nu"u"d nousid pesema peale so"o"ki korra na"dalas asemel? Oi ma vist ikak naiivne, peaks kah vabamalt vist votma, kuigi nagu te teate eestlase kohta ma mingi eriline puhtuse friik vist pole...

Vot sellised arengud viimasel ajal, jutt kisub jube pikale ja"lle, ma ausona lubasin endale, et katsun niukest maraton teksti nagu eelmine kord mitte kirjutada, aga vist ei tulnd va"lja. Hetkel midagi nii porutavat ei meenu kah enam, et sellest mitte kuulmine kellelegi elu voiks maksta, nii et tomman koomale ja"lle. Ja kui keegi tahab mingi kindla asja kohta siin austraalias kuulda, siis andke teada, voi kui keegi arvab, et spordiuudiste osakaal on liiga suur/va"ike, sama lugu, ja kui kellelgi on mingi lemmik rubriik mis viimasel ajal unarusse on ja"a"nud siis teate mida teha ning ma ei lase toimetajal seda ja"rgmine kord va"lja loigata (jah, see postitus oli enne toimetajani joudmist umbes kaks korda pikem :).

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

kindlasti oled sa kui majandust õppinud inimene juba koostanud äriplaani austraalia mopivarte eestisse importimiseks, et nendega varustada kodumaine sõjavägi. riigi kokkuhoid oleks meeletu - ajateenijaid on umbes 2200 ja kui neist pooled suudavad laupäeviti mopivarre ära murda, siis läheneb vajalike mopivarte kogus praegu 60 tuhandele. lisaks, kindlasti on ka koristajate hulges korraliku muskliga inimesi, kelle peale äri laiendamisel võiks mõelda. oi, mass, ma näen suurt tulevikku su ärile :))

eelistatumad rubriigid... mulle meeldib spordi osa su kirjutistes, sest muidu ma spordiuudiseid väga ei loe ja nii tunnen nagu oleks kõike olulisega, mis spordiilmas sünnib, kursis. sa katad lihtsalt nii palju alasid :) ja muidugi hindan meeletult kunsti ja kirjanduse rubriiki ning olen moderse massismi austaja (eestimaistele huvilistele teadmiseks - näidiskorter modernse massisimiga tutvumiseks asub luha/kristiina nurgal :D)

igatahes, jõudu nädalavahetuse plaanide vahel valiku tegemiseks :)

Massa ütles ...

tsss, rrr, mul kull on esimene mopikoorem juba teele minemas, aga sa ara siin veel asja suure kella ku"lge pane, seniks kuni ma pole kaitseministeeriumist veel valgele paberilehele lepingu jaoks allkirja saanud...
Uldiselt on mul juba tegelt paar uut a"ri ka"sil, siin ringi vaadates tuleb a"riideid nagu va"ndrast saelaudu, jargmise lennukiga kavatsen eestist siia wifi transportida ning alates novembrist hakkab emirates austraaliat lumega katma, et pakkuda meie koigi lemmikule G.W. Bushile lihtne na"ide mida ka ameeriklased moistaks, et kliimasoenemine on u"ks suur meediamull. Ja see on juba korralik mitme miljardi taala business, sest iga Usa toostusettevote on nous seda toetama paari milliga. Tuleviku plaan on ka hiinlastelt selle eest pappi kasseerida, sest ka nemad kavatsevad la"hitulevikus eesti kuttekulude kokkuhoiusse veits rohkem panustama hakata ;).