pühapäev, 3. juuni 2007

Mu"u"dud

Nagu pealkirigi utleb, mu"u"sin maha ennast, voi oigemini andsin rendile kuni septembri keskpaigani. Lubasin toojuures, et teen selle ajani illikukult ilusti to"o"d, ja palka lubasin kah enam juurde mitte ku"sida, kuna nad hetkel olid nous mulle veitsa rohkem maksma, aga noh 3,5 kuuga teeb see veitsa rohkem kah omajagu vahet minu jaoks, 10 000 krooni rohkem reisiraha on abiks kindlasti. Olen u"ldjoontes rahul, sest nad olid suht sellise na"oga et ma olen neist peaaegu viimase va"lja pigistand ja tundus ka et agentuur ei olnd mul peris nende ulesandel helistand vaid lihtsalt kogemata, ning nad arvasid et mina olin hoopis tahtnud agentuuri kaudu neile jubedalt survet avaldada kui nad olid oelnud et nad mul vaga palka ei taha tosta. No igastahes, ra"a"kisime ilusti asjad sirgeks ja lopuks olid molemad osapooled diiliga rahul, ja ma usun, et nemad rohkemgi kui mina sest kasu said, sest paasevad nad ju uue jopski otsimisest ja koolitamisest jne. Selline uudis siis karjaari rindelt, sealt ma lahitulevikus enam midagi vaga porutavat ei oota, vaevalt et kedagi eriti kotib kui ma excelis mone uue ja sefima valemi valja motlen kui nad senini kasutand on mingi asja jaoks. No voibolla kirjutan kunagi huumorivaese luhikokkuvotte koigist asjadest mida ma siinmail olen tood tehes avastand ja milledest paljud peris tobedad tunduvad, et koigil eestimaal tood tegevatel kontorirottidel (isegi ministeeriumides) tunduks et meil asjad ikka suht hasti korraldatud on.

Aga muidu on peris palju huvitavaid asju vahepealo toimund, esiteks panin see reede kurbusega tahele, et toojuures ei antud olut ja veini reedel, ei tea kas see tuli sellest et bossi polnd? No aga selle eest sain kutse Rodneylt, uhelt kaaskontorirotilt, minna tema juurde ohtust sooma, et siuke traditsiooniline reede dinnner nagu ta utles. No ma vaga ei suvenend ja utsin et davaiks, kuna laupaeval purjetama minek hommuku plaanis oli tundus hea idee vaikne ohtusook teha. No ma teadsin et Rod on juut, aga ma ei oskand kull absull oodata, et tema juures siuke tubli judaismi ohtusoomaaeg on :). Teised kulalised olid koik taitsa puhtast aabrahami soost, koik toredad inimesed ja puha ning toit oli kah viimase peal ning olut anti ja viskit pakuti ja koik. Aga veits imelik - samas muidugi vaga huvitav, oli kogu asja juurde kaiv traditsiooni9line usuline va''rgens, alustades armulaua veini ja leivaga ning lopetades vaikimse ja plavetega. No kes rampse on mu''u''nd kuskil lounas vast suudavad veits pilti ette saada, kui neil on olnd juhust mone tosi babtistliku perekonnaga einet jagada, aint et juutidel oli igast erivarke seal rohkem. Kokkuvottes oli igastahes peris kihvt ohtu, eriti peale seda kui ma peale kolmandat maha pillamist sain viisaka loa mitte enam pisikest juudimutsikest pahe tagasi panna, mida ma viisakusest ja sisse sulamiseks kanda olin uritanud :). Uldse on siin linnaosas (Rod elab siin suht lahedal, viskab mind vahest koju ohtuti) tosiseid juudi usklike peris palju, neil siin mingi kool kah vist, nood muidugi palju kreisimad veel, siuksed pika habemega ja pea peale kaiva ummarguse junniga tanaval kah, nagu juudi rabid filmis, teate ku"ll. Ja veidrustele vaatamata mulle meeldis, sest inimesed olid intelligentsed ja jutt huvitav, muidugi pea teemaks oli business - nagu juutide vark ikka voi nii...
Ja eila, mmmmm, laksin siis loppeks purjetama. Lihtsalt ulimonna oli, taitsa purjetamisigatsus oli siin juba ammugi uus meremaal, kui koiki neid jahte vaatsin, tahtsin ukskord isegi rentida mingit pisikest, aga raisad olid kinni puhapaeval. No aga nuud soitsin vaga ilusa jahiga, "Musketeer" oli nimeks ja 45 jalga oli pikk. Meeskonda oli pardal rohkem kui kulalldaselt - 12 inimest, nii et va"ga rabelema ei pidand. Sain omadega u"leootuste edukalt hakkama, kuigi spetsiifiliste purjetamisterminite osas on mu ingliskeelel arenguruumi veel ku"llaga. Stardist saime va"ga hasti minema ja olime esimese kolme seas, siis hakkasid meist veel suuremad jahid oma votma ja eest ara libisema, uks jaht kes meiega sama koefitsendiga oli (purjetamises kaib asi nii, kui voistlevad eri klassi paadid, et igal laeval on oma koefitsent vastavalt kiirus omadustele millega distantsi aeg hiljem labi korrutatakse), ujus meist kah mooda, kui roolimees prille puhastas ja kursilt tiht tuules kovasti ara vajus ning kroodi mees korraks purje lehvima lasi. Aga need olid ka ainsad apardused, kokkuvottes oli tegu ikakgi vaga asjatundlike purjetajatega, ning spinnakeri otsal kui me head tood tegime voitsime oma positsioonid tagasi. Siis kull tuul vajus peris ara, ja neil suurtel kes juba olid kovasti ees oli kova eelis, aga kuna ilm oli ilus ja olut veits oli siis meeleolu ei langend ja tegu oli suureparase soiduga. Loppeks saime vist 9-nda koha, kuskil 30 paadist, uleuldse oli Sandringhami jahtklubi dokk muljetavaldav, ma pole eestis kull kunagi uheski sadamas nii palju uhkeid ja ilusaid laevukesi kohanud. Distants oli kah veits huvitavam, maha oli pandud 7 ma"rki ja siis kombineeriti nende vahel vastavalt stardid antud distantsi numbrile, tavalise kolmnurk-vorsti asemel. Ja kohtunikelaeva asendas kah jahtklubi hoone, kust kohtunikud ilmselgelt baarist asja jalgisid, sest luhendatud distantsi lipu oleks tuule vaibumisel kindlalt ules pidanud tombama. Pa"rast tegime veel meeskonnaga, kes oli suht lahe, kuigi ma olin peris pesamuna, jahtklubis va"ikse dringi. Pidasin plaani ohtul kah oue veel minna, aga peale nii suurepa"rast paeva merel olin nii vasinud et ja"in oopiski tuttu koju. Mega pa"ev oli, ja"a"n pikkisilmi ja"rgmisi purjetamisi ootama, ei tea kas ja"rgmine laupa"ev on minek, aga kunagi kindlasti ja"lle.
Ta"na sain hommikul suht vara maast lahti ja otsustasin soppama minna, tossud olid peris katki juba ja jalkat oli vaja millegagi mangida. Sain korterikaaslaselt Frankilt koordinaadid ja suundusin trammiga factory outlette otsima, kuigi algus tundus, et pole peris see koht, laks lopuks missioon edukalt korda, boonusena avastasin kust ma endale ferrari voi lamborghini saan soetada kui ma ukse tagant peaksin moni paev raha kohvri leidma. Nu ja saigi siis lipatud Caulfieldi parki jalkat mangima, et tosse katsetada, Rodney oli mind informeerind et seal puhapaeval tal mingid tuttavad mangivad, kuigi ta ise pidi tood tegema. Oma ullatuseks onnestus mul nad ulisuurest pargist isegi ules leida, mang kulges monnalt, kuniks valja imusid mingid kohalikud burokraadid. Minu suureks ullatuseks selgus, et austraalial on kah omad kihvtid linnavalitsuse ametnikud voi abipolitseinikud voi mai tea kuda neid kutsutakse. Igastahes teatasid nad, et me ei peaks seal jalkat mangima kuna me pole registreerinud, ja seda on selleks vaja et koigil oleks vordne voimalus mangida. No mai tea, kedagi kes mangida tahtis ei diskrimineeritud, koigil oli voimalik mangida meiega, koik voeti mangu ja kedagi ei narritud :). No see on umbes sama absurdikas, nagu politsei ajab ta"htvere jalka platsilt tartus koolipoisid minema, sest nad pole aega kirja pand, no oleks veel et kellelgi teisel oleks mangida vaja olnd, seal polnd kedagi teist. Teadmata kas nutta voi naerda, kondisin minema igastahes, kui burokraadid nimesid ja aadresse kirja tahtsid panema hakata, sest keegi toi valja toiga, et viimane kord kui keegi piisavalt loll oli oma nime utlemiseks oli ta trahvi saand... Kihvt muideks oli asja juures see, et tuubid kellega ma mangisin, olid isegi linnaosavalitsusele kirja kirjutand ja luba kusind kuid polnd senini vastust saand... Seega, vaba maa mai ass, kipuvad ara amerikaniseeruma, teistes maades ma seda sorti idiootsusi nii suurtes kogustes pole kohanud. Peris huvitava ajalehe artikli saaks sellest, kuidas kohalikud poisid tahtsid sporti teha pargis mille linn selleks ehitanud oli, et inimestel oleks kus joosta ja mangida, ja siis linnaosa valitsus utles, et minge minema muidu saate trahvi :). No mis siis poistele igavusest muud ule jai kui vargile minna, paar autot arandada lobusoiduks ja veits kansat tommata nurga taga. Jube kiusatus oli argumenteerima ja"a"da, ja eestis oleks seda arvatavasti teinudki, aga otsustasin, et ei topi oma nina siin parem sellesse, las katsuvad ise selgeks teha kui loll susteem see on. Mina lahen lihtsalt jargmine nadal kah samamoodi ilusti palli sinna mangima, lootuses, et akki roheliste kampsunitega mormoonide moodi mehed tulevad ja"lle ja ma saan ja"lle kohuta"ie naerda ja nentida, et eestis koik asjad peris persses ei olegi.

Aga nuud olen juba jubedalt palju igavat teksti ritta ajanud, lahen parem katsun oma telekale pildi ette saada, olen teist mitu paeva juba vaadanud nurgas seismas, nuud sebisin antenni, et akki naitab austraalia televisioon midagfi moistlikku, kuigi sansid pole eriti suured tavalisele telekogemusele tuginedes. Samas austraalia televisiooni osas palju ei oska ploksida, tean et on mingi haldjatega lastesaade, mis tulistamismulmidest igaljuhul etem on, mida hostelis nagin hommikusoogi ajal ja antenni ostma motiveeris mind eile korterinaabri telekast nahtud shrek, nii et vahest on ikkagi lootust.

Aa, uks asi veel, pidin kiitma kommentaatoreid tubli panuse eest viimasel ajal.

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

juhuuu, 4. juuni hommik ja riina 1, juhan 0 :D mu rõõm kahaneb oluliselt, kui selgub, et juhan istub porsches ja tal on ükskõik, et ma esimest korda temast kiirem kommenteerija olen...

hea lugeda, et eesti mõnel juhul ka austraaliale konkurentsi pakub ja vähemalt jalgpalli saab tähtvere pargis veel vabalt mängida :)

igatahes ilusat töönädala algust ja head exceldamist. ma kolin selleks nädalaks excelist wordi üle, ebameeldiv ma ütlen...

Anonüümne ütles ...

Tore, et müüdud said..minul oli täna uus ülesanne, sain sellise vastutusrikka ülesande, et pidin paberid posti panema :)
ma pole kindel, kas ma ikka saan oma tööga siin hakkama :D aga meil vähemalt päike paistab ja ma arvan, et nii kraadi võrra soojem kui teil ..
ja loodab, et see reede ikka antakse sulle õlut :)

Unknown ütles ...

No nii, see kommentaar tuleb Londonist ja mul tegelt natuke isegi oli suva, et Riina esimene oli. Ma löön kvantiteediga. Meil on siin ilm tore ja saab ilma katuseta autoga rahulikult sõita:) Head kohvi pole millegipärast veel saanud. Lähengi seda nüüd hankima. Teile kõike kõikse paremat ja kunagi ikka näeme ja räägime Massat taga salaja:)

Massa vänn Juss

Anonüümne ütles ...

Hei, Massa-mees! Siin Margus Vaher.
Krt, kui tore on su juhtumistest ikka lugeda. Kus kohas käid, mida teed ja mida sellest arvad. Su kirjalikku paljusõnalisust arvestades võiks surmkindlalt väita, et peale sellist maailmarändu tuled sa eestisse tagasi, hakkad kirjanikuks ja üllitad ühe bestselleri. Sest haruharva näeb nii kaasakisuvaid ja kihvte reisikirjeldusi kui sinul. kuule, kuidas naised uusmeremaal on? kontrast eestiga võrreldes suur:D? until next time, m.-

Anonüümne ütles ...

Uusmeremaa naised on suured, eriti kipuvad hirmu nahka ajama maooritarid, kellest suurema enamusega pimedal ta"naval kohtuda ei tahaks... Austraalias see eest on pilt hulka ilusam, aga Eesti naised on u"ldiselt ikke kenaimad siin ilmas (no kuda ma eesti keeldes blogis saakski teisiti va"ita ;), aga tegelt kah), vorreldes ka labiloikega erirahvusest turistidega keda kohand olen. Muidugi on iga rahva hulgas kavaga ilusaid isendeid, aga see on nii uleuldiselt vaadatuna.

Anonüümne ütles ...

kle, palun uusi sissekandeid , kaua me seda ühte sissekannet kommenteerime??
aga see oli sinust väga mõistlik, et sa eesti naisi kiidad :)

Massa ütles ...

Kadri sa kolad kahtlaselt oma oe moodi...
Homme ausona kirjutan uue peatuki, ta"na vist ei viitsi, ka"pad lapi lu"kkamisest va"sinud ;).

Unknown ütles ...

Nii paluks kiireid raporteid tormist Austraalias.

Massa ütles ...

Mis tormist? Mul on viimane nadal aega aint pa"ike paistnud, ta"na tuli va"ike vihmasabin ainult :). Aga telekast na"gin ku"ll, et newcastle kandis uputas veits, aga teat see on mingi 1200 kilda kaugusel - umbes nagu saksamaal oleks torm olnd ja sa pead eestist sellest u"levaate tegema. Aga ma kohtasin kahte ameerika neiut, kes on vahetusu"liopilased newcastles kolm na"dalat tagasi, ongi hea pohjus neile kirjutada ja ku"sida kas nad on elus ja kui pendeldavad elu surma vahel pakkuda end kunstliku hingamist tegema, nouda ta"psemat u"levaadet tormist jne., sest Jussi ei saa ometi infona"lga ja"tta...