reede, 21. detsember 2007

Istanbul

Heihoo, ma olen peaaegu kodus juba (ainult tu"hine neli tundi veel lennata u"lehomme hommikul), tinglikult voiks isegi va"ita, et olen juba peaaegu euroopas :). Esimene asi mis ma saabudes ma"rkasin oli see, et kuratlikult ku"lm on siin, 35 pealt 3 kraadi peale on va"ga valus hu"pe, eriti kui standardvarustuses u"htegi jopet ei ole... Ei aidanud ainult ilusti lennujaama WC-s fliisi ja pikkade pu"kste lisamisest, pidi ka va"ga kiiret tempot arendama suur seljakott kukil et va"hegi mitte koigusoojasena end tunda. Teine asi millest ma u"le ega u"mber ei saanud (ma ei usu et keegi Istanbulis saab) oli see et ringi vaadates tundus igal sammul, et tegu on linnaga kus vana ja uus on huvitava segu moodustanud. Mulle meeldib! U"hest ku"ljest on igalpool ajaloo hongu (eelkoige muidugi lugematu arvu va"ga ilusate moseede na"ol), teisalt tunned end olevat modernses maailmas. Aga see todemus tuli esialgu la"bi ku"lma ja pisarate (voi oli see oopis tatt mis nina otsast tilkus :)?) va"ga aeglaselt kohale, nu"u"dseks mil ma endale juba jope olen soetanud naudin ma linna peal jalutamist kohe tunduvalt rohkem ning ka mottetegevus hakkab enam va"hem normaalsele kiirusele taastuma, kovaketas ei kiilu iga kaheku"mne sekund tagant kinni. Toit on kah peris hea siin, hinnad ei ole nagu aasias kahjuks, aga kannatab elada. Endiselt igatsen kartulit, aga eks varsti joululaudadelt panen mone poske.

Kui nu"u"d aga selle juurde tulla, kuidas ma siia sattusin, siis see lugu oli nii, et koigepealt ma olin sunnitud taaskord todema, et maailm on va"ike, kui Bangkoki interneti kohvikus mu korvale istus Package, u"ks briti tu"u"p, kes mu korval istus ka indoneesias u"hel bussireisil. Loomulikult oli selline kokkusaamine va"a"rt koos va"lja minemist, meiega liitusid ka veel moned kohalikud neiud keda ma tundsin juba esmakordsest bangkoki ku"lastusest ja veel u"ks londoni neiu. U"ritus oli edukas, ainus varjuku"lg oli see et ma pillasin Package kaamera maha ja see la"ks natuke katki, kuigi tegi pilti edasi. Ja"rgmisel hommikul viisin sisse revolutsiooni kohalikus seljakoti businessis, ka"ies u"hes kottide mu"u"iga tegelevas poes va"lja idee, et ilmselgelt oleks oodata ka"ibe kasvu kui iga seljakotiga anda kaasa tasuta olu :). No koik kliendid on back packerid ju, kes o"o"bivad koige odavamas voorastemajas, et olle jaoks rohkem raha oleks nagu kohalikud igas riigis armastavad o"elda :). Seda seejuures suht va"ikese kulude kasvuga. April (u"ks tai neiudest) ja ta vend kes seda poodi pidasid haarasid ideest kinni ja nu"u"dsest on Khao San roadi u"hes sois (korvalta"nav maakeeli) selline variant tulevikus olemas, kui nad just politseiga alko litsentsi puudumisest pahuksisse ei satu... Sai veel veits shopatud, ta"navamelu nauditud ja oligi aeg lennujaama poole asutada. Mindud sai koos steffaniga saksast, kellega koos me sealt ka tulime - nimelt juhtus nii, et olime samas lennukis Sydneyst Bangkoki ja nagu toona oli selgunud nüüd ka Bangkokist Dubaisse. See oli igati kasulik kooslus, esiteks oli takso poole odavam ja lisaks oli keegi kes u"les ajaks kui lennujaamas tunnikese ooteaja jooksul tuttu ja"id, minuga juhtus seda 2 korda, steffan onneks ra"a"kis oma brasiilia girlfriendiga telefonis kogu selle aja ja see tagas et tema a"rkvel pu"siks. Dubais la"ksid me teed lahku ja ma sain pea 8 tundi oma ja"rgmist lendu oodata. Linna mineku plaanid said tagasilo"o"gi kui selgus, et peale selle et maru kiire oleks on neil mingi pu"ha ja koik on kinni ja transport on harvem. Eks ma siis nautisin Emiratesi poolt pakutud hommiku so"o"ki (koik kes u"le nelja tunni peavad Dubais edasi lendu ootama saavad monusalt tasuta su"u"a, kui emiratesiga lendad muidugi). Harisin kah ennast va"he ja lugesin la"bi u"he raamatu. Hea raamat oli, nime enam ei ma"leta. Ja siis juba olingi ja"lle ohus, teel istanbuli poole, votsin linna kohta pre approachi u"helt austraalia neiult kes mu korval istus ja siin juba moned aastad eland on. Ja"rgnesid tavalised viisaprotseduurid ja lennujaama peldkus uute riiete lisamine et mitte kopsupletikku ja"a"da, ehk siis olengi ringiga alguses tagasi.
Homme on plaanis kultuurne olla alguses ja kui raha veel u"le on siis tu"rgi masazi tai ja indoneesia omaga vorrelda (niipalju ma juba tean et kallim on :)). Ja siis Air Balticu raske katsumus peale Emiratesi head kvaliteeti... Ja Riia lennujaam, kuhu peale Kissi ja Helkuri tundub tuleb vastu veel ka Juss ja Tiina ja a"kki veel moni u"llatusesineja, tunne on vastuvotukomiteed arvestades nagu koju saabuval olu"mpiasangaril, ja kui elu u"le ja"rgi moelda, siis ma ju tegelikult austraalias u"he jalkaturniiri voitsin ku"ll ja paaril olin teine kahh, mis arvestades eesti vuti nukrat seisu antud hetkel voib korralikele jalka fa"nnidele piisavaks pohjuseks riia lennujaama kimada olla ku"ll ;).

Kommentaare ei ole: