laupäev, 8. detsember 2007

Olen saare peal ma, lallalaa

Ta"psemalt siis Ko Lanta saare peal, tulin just sukeldumast, peris monna oli. Ei onnestunud ku"ll kahjuks minna sukelduma sinna kus esialgne plaan oli, sest veits palju oli lainet ja meie "kiirpaat" mis sellise lainega osutus pigem aeglaseks pesumasinaks, ei saand nii kaugele minna. Ammu pole juba tunni ajast leiget dusi votnud (vee temperatuur oli 28 kraadi). Alternatiivne sukeldumiskoht oli ka suht pro kuigi na"htavus oli niru ja leopard haid ega manta raisid keda ma na"ha lootsin seal kodus polnud, see eest sai igast muid kihvte kalu,krevette krabisid ja korallmoodustisi na"htud. Koige krooniks aga oli mu esimene koopa sukeldumine, oli natuke teistmoodi tunne ku"ll kui niisama merepohjas ringi uidates :). Ohtuks on mul siuke plaan, et la"hen tai poksi vaatama, eks na"is kas on nii brutaalne andmine kui ra"a"gitakse voi on ikka ekrge sou moment man asjal.
Aga kui nu"u"d koik ausalt a"ra ra"a"kida, sisi ma olen siin saarel juba mitu pa"eva olnud, siia tulek oli juba natuke seikluse moodi. Kui ma Krabi lennujaamas maha tulin, siis mulle tundus, et ma olen ilmselgelt liiga palju turistlike radasid pidi lipanud viimasel ajal, seega otsustasin suuna votta Krabi asemel kust kaudu koik teised turistid siia tulevad kohta nimega Khlung Thom. Seisin lihtsalt tee a"a"rde lennujaama juures ja ootasin kuni dziip-buss tuli ja peale sain. Kaardi peal oli see koht ta"itsa suur, pa"ris elus nii suur polnud, kuid kaks o"o"biskohta seal siiski oli :). Ja isegi u"ks valge inimene elas seal. Muidu oli nii, et selleks et teed ku"sida oli kaks voimalust, keha keel voi ingliskeele opetaja. Keha keele abil seletades viis moni sobralik mootorratta juht mu kohale tavaliselt, nii et see toimis suht ha"sti. Hommikul motsin, et votan suuna lihtsalt selle poolsaare poole, kust siia saareni koige va"hem maad on - kaardil molemal pool vett teed na"hes tegin meelevaldse ja"relduse et ju peab praam kah ka"ima :). Koigepealt tegin mingi 10 kildase otsa 10 bahti eest ( ca 3.30 EEK, tip included) kohalikus transa vahendis, mis on pohimotselt dziip, istmetega taga ja katusealusega - suht levind va"rk siin, kutsutakse thaengtaw voi midagi sellist. Sain isegi oiges kohas maha. Ja"rgmist sarnast elukat oodates teeristil sain ku"u"ti kohalikelt ehitusto"o"listelt kes okva sellele saarele siin suundusid uut bambusonni ehitama, nad tahtsid isegi mu praami piletite (kaks umbes 500 m kanali u"letust) eest maksta, aga ma leidsin, 20 bahti on mulle tegelt ta"itsa joukohane :). Ehk siis koos eelmise pa"eva transaga lennujaamast kulus mul transpordile 65 bahti, ise olin rahul, arvestades et lennujaamast mu"u"di "odavat" transporti Ko Lantale 350 bahti eest... Saarepeal rentisin endale alustuseks ratta, ka seal tingisin mehe moodi poole peale hinnast ja o"o"maja (mu päralt ärklikorrus) suht hea diiliga. Aga sellega mu head diilid kippusid loppema, sest siin saarel on enamus kurat rootslased ja nad on alati nous niipalju maksma kui ku"sitakse, ehk siis toit, olu ja sukeldumine on tai kohta jube kallid siin. No sukeldumiselt sain ikka veits alla kaubeldud - siin on 21 sukeldumis ettevotet, ilmselgelt konkurents teeb oma to"o"... Olen siin senini pohiliselt aega veetnud beach bumina, rannas on ka va"ga monusad bambusest baarid vaatega merele, kus olut nautida. U"ks pa"ev mul oli aus plaan, et teen veits pikema rattamatka voi nii, aga mingi hetk rannas veepiiril va"ndates juhtus u"ks va"ga u"llatav asi - hakkas sadama, tervelt pool tundi kallas. Ilmselgelt leidsin varjupaiga la"himas lebo baaris, kust edasi liikumine vottis aega sest kohtasin seal hunnikut iirlasi kellega piljardit ma"ngides juttu akuemaks ja"tkus. Ja siis tuli ette tai massaazi koht, kus tegin va"ga hea diili saades 200 bahti eest (67 EEKi) massaazi ja kaks olut :), vastutasuks pakkusin huumorit kogu klientuurile ja to"o"tajatele. Ja siis panid lopliku pontsu mu rannamatka plaanidele Anna ja Anna Maria rootsist kes olid laagris ja"rgmises kohas kus ma toidupalakest manustada olin otsustanud. Ja juttu ja"tkus siis muidugi kauemaks, ei olnd lihtsalt ette na"htud, et ma u"le 5 kilda rannajoont avastatud saaks sel pa"eval. Ku"ll sain ma sel pa"eval juba hommiku poolikul hakkama millegagi mis ammu pa"evakorras oli, kas see just koige plaanipa"rasemalt teostatud sai on teine ku"ssa. Ma ka"isini nimelt a"ra juuksuris. Tegelt oli selle koha nimi suisa ilusalong :). Kahjuks ma ainult ei tutvund mis oli iluasalongi nimi, enne kui sealt lahkudes, mil oli ilmselgelt juba hilja, oleks a"kki va"ikse hoiatuse saanud, mis ohud varitsevad. Ilusalongi nimi oli nimelt Muna, ning just selline sai ka soeng, eriti muna oli ta sel hetkel siis, kui minu arvates pool to"o"d veel tegemata oli ja tai juuksur hakkas eemaldama seda va kattelina. Mu protesti peale ta siiski onneks vabastas mu eriti munast tukast aga soeng on endiselt ikka peris muna (ja uskuge mind, asi on suht halb, sest ma ju pole eriti kriitilne tavaliselt selliste asjade osas?), ma loodan et vast kasvab va"lja veits enne kui tagasi jouan :). Keelebarja"a"r on oluline, kui juuksuris seletad mis soengut tahad, uskuge mind ;). Aga peale seda pa"eva oligi eile, niipaljukest kui teda oli, sest peale ranna avastusretke ei pidanud ma paljuks kella 15 magada. Siiski sain hakkama endale sukeldumise sebimisega millest kui ma"lu ei peta eelpool ra"a"gitud sai ning tegin ohtuso"o"gi Annadega kes olid snorgeldamas ka"inud aga polnd va"ga head elamust saanud. Pohimotselt oli mul va"ga raske voidelda kiusatusega et o"elda (aga ma sain sellega hakkama ja olen uhke enda u"le), et mis ma u"tsin, sest ma olin neile eelmine pa"ev o"elnd, et see trip mille eest nad maksta kavatsevad ei ole seda raha va"a"rt kuna sukeldumiskohtade kohta uurides oli see koige jamam tundund, eriti just vees na"htavuse koha pealt.

Et siis selline tegude rohke elu on mul olnud, nu"u"d siis tai boksi kaema, et homme ilusti a"kki Krabi poole ja sealt edasi muudesse randadesse suunduda, et siis u"hte rahvusparki a"ra eksida.

Peaaegu et saarlane, Massa

4 kommentaari:

Unknown ütles ...

Tere

Ilmselgelt sa minu viimast postitust ei lugenud. Seega olen nüüd täielik monoloogi pidaja. mis seal ikka. Käisin nädalavahetusel Tartus. Täitsa kena koht on kusjuures ja kohe peale minu juttu sellest kuidas ma enam hansapangast laenu ei saa helistati mulle ja pakuti krdiitkaarti. enne jõule ja peale kanadas hullamist tuli see nagu kingitus:) Mõtlen siin endamisi, et läheks Mehikosse jõulu ja aastavahetus vahepeal. Võtaks aja maha ja jooks ennast ka soojas kohas ja ranna ääres jommi. Polegi ju nii paha idee? Nüüd otsingi sooduspakkumisi sinna ja tagasi. Üldiselt üle 7000 krooni e itahaks maksta sõidu eest, mille võtaks ette seljakotiga:)
Kui midagi kindlamat selgub, eks ma siis annan teada.
Pukintosh

Massa ütles ...

Ilmselgelt ma lugesin su viimast postitust, koik muud va"ited on puhas laim. Aga nagu hansapank juba sulle toestamisega ette joudis pidasin ma juttu, et moni eesti pank meie sugustele noortele ja lootustandvatele (loodetavasti seda mitte igavesti nagu eesti korvpallurid on :)) laenu ei anna. Pidasin seda nii enesest moistetavaks, et ei hakanud isegi vaeva na"gema su hetkelise meeltesegaduse vasta vaidlema :).

Muude lugudega on nii, et olen endiselt saare ja randade soojas embuses siin, aga homme ausona votan ka"sile ja murran va"lja sest laisast elust ning liigun mandrile, kusjuures sellele samale kus eesti asub tagasi. Hirmutavalt la"hedal on juba u"ks teatud kuupa"ev... Ja muideks, kui juba jutt sinnakanti la"ks, siis sain just teada, et olen ka onnelik 23-nda Detsembri Istanbul-Riia lennupileti omanik alates ta"nasest. See voiks olla ka ametlikuks kuupa"evaks kuna ma taas eesti piiri u"letan, kui veel selline asi alles on la"ti ja meie devalveerimishirmus vegeteerivate banaanivabariikide (hellitlevalt, tegelt tahaks kodumaad na"ha ku"ll ;)) vahel.

Ahjaa, taipoks pole u"ldse nii brutaalne kui ma arvasin, kuigi ega ta muidugi mingi peade silitamine kah peris pole. Omajagu oskust on ku"ll ma"ngus aga kohtunik enamasti kedagi peris vaeseomaks taguda ei luba. Voi nohh, voibolla on mujal teisiti, ma na"gin aint kahte ta"iskasvanute matsi, u"leja"a"nd 5 olid noorteklass rohkem. Kihvt oli igal juhul.

Massa

Anonüümne ütles ...

Heips!
Usu mind Massa, mina olen kogu su Taani statistika taga :)
On sul päkapikud juba käinud?Uskumatu kui kiiresti jõul läheneb ja veel uskumatum, et ma pean enne seda veel oma eksamitega jändama. Aga ega see kõik mu jõulurõõmu ei riku, töö on mul siin ka nüüd olemas, nii et nagu päris-elu juba:). Igatahes tekkis mul küsimus: ma ise plaanin 21.12. hilisõhtul viimase Taani lennuga Evelini vahvale jõulupeole jõuda, äkki reedad natuke, millal su lennuk maandub ja kuna täpsemalt Riiasse või Tallinnasse või Tartusse või jumalteabkuhuEestisse jõuad? (23.12 hommik/päev/õhtu/ei ole üldse veel kindel:)
Kallid!
Pirx :)

Anonüümne ütles ...

Njaa, selel ta"psustamisega on nagu ta on, ma pole eriti paneerind. Aga kui ma ei eksi (no air balticu koduleht ja tai internet ei suutnud kompromissi leida seega kontroll on kesine) peaks ma riias maanduma 13.35, ja siis nii kiiresti tartu poole kui onnestub, kell 19 am tean kindlalt on u"ks buss, a"kki varemgi, seega tundub tartu paistab mulle umbes 23 hilisohtul. Igastahes tubli, et to"o" endale taanis leidsid, eks sisi kunagi joulu aegu trehvame onjo.

Massa