teisipäev, 10. aprill 2007

9 aprill, 21.14 Taurangas, u"hes hostelis

Nonii, just siis kui ta"itsa hull pa"ev on seljataga, vaatan et raporteering peab saama sonadevaene, sest mu pisike armas roheline ma"rkmik hakkab oma mahtu ammendama. Ka"isin ta"na vulkaanisaarel :). Juba kaugelt oli ilus, sini sinine taevas, kus ainus suur pilv oli aurupilv vulkaani kohal. Delfiine na"gime teepeal, ujusivad koos paadiga, suht lummav, pa"ike sa"ras ja kruiis oli vorratu. Vulkaan ise ja"ttis samuti kustumatu mulje, mis sest et laavaojasid seal ei ole (no kui oleks, ega siis vist ligi ei lastaks kah), vana laavat oli na"ha kull muidugi, mitte ku"ll ojadena, sest see on sedatu"u"pi vulkaan, mis lihtsalt portsude kaupa seda va"lja loobib ja siis sulakivi taevast alla sajab, mis on ojadest veel ohtlikum. Kui enne maabumist kiivreid ja gaasimaske jagama asuti, tekkis jube actioni tunne, kuigi ma arvan, et tegu oli rohkem ettevaatuse kui ha"davajadusega. Gaasimask samas oli osadele ta"itsa abiks, sest aurus sisalduv va"a"veldioksiid (keemikud andke andeks kui see mingi teine va"a"vli gaas oli) panevadkurgu kipitama ja ko"hima, endale piisas ku"ll ko"ha vastu ka jagatud lutsukommidest samas ja maski vaja ei la"ind. Saarel oli na"ha hulkade kaupa maakera "auruventiile" ja keevaid muda basseine ning koonuseid mis veel ei olnud avatud mudabasseinid, kuid millele astumise korral nad selleks voisid saada (sina ise oleks muidugi keedu pekiks saand sel juhul). Ja loomulikult igat tooni mineraale maapinnal kollasest punaseni ning alati aurav kraatri ja"rv oli peris karm vaatepilt. Oigemini oli tegu happejarvega - ph tase oli ja"rves -0.6 kuni 1, ehk pohimotselt kui arvestada et mootkaalal on maksimaalselt happeline 0, siis vahel veits ule maksimaalse kontsentreeritusega HCl ja H2SO4 segu oli seal, pinna temperatuuriga 74 kraadi C podisemas. Mitte just peris ujumiseks. Keevate mudaveeallikate temp oli suisa 96 kraadi muideks. Ja lihtsalt munama"e naeruva"a"ristamiseks, selle imetillukese saarekese korgeim tipp oli 321 m. Maitsesin ka vihmavett kohalikus ojas - puha hape, lihtsalt kui vihma sajab la"bi aurupilve, siis maapeale joudes on ta juba hape, ph ca 2. Kunagi kui kaevurid seal va"a"vlit kaevasid, siis sellest veest oli neil kutsehaigus - mustava"rvi hambad, utleme nii, et seda happeru"nnakut orbitiga ei peata. Korralikuma litaka pani see vulkaan 2000 -ndal aastal viimati - geoloogilises moistes paar minti tagasi, aktiivsuston seal stabiilselt, na"iteks maapoes avanenud magma mojul on kraatrijarv, mis na"gi va"lja muideks nagu vanapagana katel, viimase 2 kuuga 25 meetrit pinnas langenud ja neid radasid mida mooda turistid pool aastat tagasi umber selle jarve kaisid enam pole - need on maaalla vajund. Pisemaid asju nagu mudavannide teke ja kadu, maalihked ja pisikesed varinad juhtub seal pidevalt. U''hesonaga tuus va"rk.
Tagasi Whakatanesse joudes otsustasin vaatamata pimeduse peatsest saabumisest 100 kilta edasi Mt. Manganuisse ha"a"letada, et mitte sellesrovedas hostelis enam pesitseda kus isegi lusikaid polnd. Linnast va"lja jalutades selgus, et ahvid on u"he tee mille a"a"rde suundusin et ha"a"letama asuda kaardil meelevaldselt mootkava muutes linna ligidale joonistand - ehk kuigi kaardi ja"rgi oli ta seal samas, siis ma muudkui kondiin ja kondisin sinna joudmata... Just sis kui juba paistma kauguses hakkas, korjas onneks uks hea hipi mu peale, ilma et ma isegi haaletand oleks, ristis sain kohe paari minutiga auto peale ja Mt. Mannganuisse, aga esimene kahest sealsest backpackerist oli ta"is. Lasin siis teise helistada, seal oli veel ruumi. Sinna joudes selgus aga, et ta"itsa jobu receptioni ta"di oli just enne minu saabumist viimased kohad mu"u"nud kahele aasia tondile, minu protesti peale et nii nagu pole ilus, et ma just jalutasin siia 20 minti suure kotiga kostis ta "aga teisest kohast ju ei o"eldud et sa seda tuba tahad". No ma ei voi, nad niisama uurisid, kas vabu kohti on, puht uudishimust voi? Noh, igastahes, selgus kusjuures et neil oli veel vabu kohti, aga kuna neil oli haige reegel, et tu"drukud ja poisid peavad ilusti eri tubades tudima - siinmail va"ga harv noue, siis ta"di mule sedakohta anda ei taht. Isegi tu"drukute ka"est ku"sida, kas nad sellega OK oleks ei lubatud, "this is our policy". Motsin juba et teen skandaali ja kusin piiratud abivalmiduse, ajupotensiaali ja inglise keele oskusega asiaadist receptionisti ta"di u"lemust, siis aga motsin et ei viitsi. Olin kuri ja na"ljane, la"him linn kust odavat majutust saada oli 7 km kaugusel ja pime oli, nii et ha"a"letada oli paha. La"ksin siis u"le tee Fish and Chipsi poodi ja tegin u"he siinse parima so"o"gi diili, sain 4 taala eest kohu kartult ja kala ta"is ja poepidajatega ku"u"di teise linna. Leidis kinnitust vana raamatumu"u"jate teooria, et kui on mure, siis vastus peitub alati ja"rgmise ukse taga:). Kui siis seal backpackeris kaardiga maksta ei saand ja pidin paarkvartalit sularaha automaadi jurde lippama, siis oli see juba puhas huumor minu jaoks. Nu"u"d peale dusi lebotades on mega hea olemine, nagu oleks ta"na millegagi hakkama saand voi nii.
Njaa, ma"rkmik ta"is, aga samas on meremaaga suht u"helpool kah ja austraalias asun esialgu to"o"le, mis seal ikka nii va"ga kirjutada on... Ja ma"rkmikud on kallid ;), vahest muutun nu"u"d laisaks, voi piirdun vahetevahel harva va"ikse elektroonilise versiooniga. Voi on to"o"d tehes just ohtuti igav ja hakkan kogu aeg sodima? Eks na"is mis aeg toob, ku"ll annab ka ses osas arutust. Seniks aga uute kohtumisteni.

5 kommentaari:

Unknown ütles ...

Tore kuulda, et peale vulkaani joomist elus oled:) Eks ikka anna teada mis värk on seal maal kus inimesd käivad pea peal ja tualettruumis vett alla lastes on keeris vale pidi:)

Ikka vänn Juss

Unknown ütles ...

tere, kuna sa oled nüüd vist juba kängurude maal, siis saadan sulle ühe mailiaadressi, kust saad igast vajalikku inffi kui tunned vajadust. Tüüp elas mingi aasta seal ja teab vast kuidas sasjad käivad seal. jarno.edur@gmail.com

Kirjuta ikka ka mis värki teed!!!
Vänn Juss

Massa ütles ...

Ka"ngurude maal neh, katsun ja"lle ontlikuks inimese loomaks saada ja u"ritan kuskil erialast to"o"d leida hetkel. Ma arvan, et pole voimatu aga voib veits aega votta - aga eks ma saa alati neegriks kuhugi minna kui tarbeks on. Pole nagu aega saand siia miskit trukkida, katsun kunagi tasa teha. Ta"nud eduri aadressi eest.

Massa

Unknown ütles ...

No mees... mis toimub? Pole sust midagi kuulnud viimasel ajal. Oled saanud omale töö? Oled saanud miskit muud huvitavat tehtud?

Murelik vänn
Juss

Kadri ütles ...

Hei, ma tean, et sa nüüd tööinimene oled ja peaksid leidma selle 5 taala, et endale uus märkmik osta, onju. Igatahes on ikka väga piinlik, et sa ei ole kirjutanud kuidas sul seal Austraalia Tartus läheb .. :) ..mul on siin tööl nii igav ..et kirjuta ikka, siis ma saan vähemalt nägu teha nagu ma tööd teeksin ;) ja oleks midagi lugeda..
cheers,