laupäev, 21. juuli 2007

Minul muideks ongi koige lahedamad austraalia sugulased

Barampaa raa ja hopsassaaa ja koik teistmoodi tervitused koigile ja"llegi, jube kiired ajad on olnt, pole u"ldsegi joudnud blogi kirjutada, ha"biva"a"rne ma tean, aga katsun siis nu"u"d need su"ndmuste rohked kaks na"dalat ka"bedalt kokku votta ja isegi peris suure hunniku pilte panin just u"les laadima oma tuttuuele fotki accoundile mille ma tegin kuna vanale enam ei lubatud pilte lisada.
To"o"l on u"ldiselt kah suht palju rabelemist olnud, aga eriti kiired ajad hakaksid eelmisel reedel, kui ma u"ritasin u"he pisikese na"dalavahetusega ha"sti paljud asjad a"ra teha. Alustasin reede ohtal korterikaaslase Franki lahkumispeoga, tema on hetkel juba keset austraalia mannert Alice Springsis ja tegeleb ka Ayers rocki ja muude toredate vaatamisva"a"rsustega tutvumisega. Kohtusin terve hunniku lahedate inimestega kellega koos Frank to"o"tas, tegime va"ikse eine ja moned joogid ja suundusime mingissse tantsuklubisse kus pidu kestis varaste hommikutundideni - most unfortunate, sest ma pidin ja"rgmine ommuk kella 8 kopikatega lennujaamas olema, et oma Melbournest 400 kilta pohja poole elavaid sugulasi loppeks vaatama suunduda. Onnega pooleks la"ks mul see ka korda, kuigi ma ise olinb unedemaal ja suutsin voodist lahkuda ja toa teises otsas oleva a"ratuskella tappa ning unedemaale tagasi kolida - ettena"gelikult olin aga igaks juhuks umbes 4 aeg tagasi saabudes ja sellist stsenaariumit kahtlustades palund ka Frankil kella helisema panna ja mind u"les peksta, kui esimene katse peaks ebaonnestuma. Bussiga lennujaama suundumine oli seks ajaks juba moeldamatu, seega rabasin takso, mis oli ku"ll suht kallis kuna lennujaam on 20 kilta linanst va"ljas ja linn pole kah just pisike, samas kasutasin oma loomulikku sarmi ja oppisin Hindi keeles a"ra aita"hh u"tlemise ja indialasest taksojuhi nime (enam ei suuda muidugi kumbagi meenutada) - mis voimaldas taksojuhil armas olla ja taksomeetri 5 kilta enne lennujaama 50 taala peal lukku lu"u"a. Eelarve strateegia kohapealt oleks muidugi hea olnd u"ldsegi rongi ja bussiga sugulastele ku"lla lipata, aga 6 tundi sinna ja 6 tagasi ei ahvatlend. No igaljuhul oli lennukisoit kihvt ja vaated ilusad



ja muidugi mu vanaonu Erik mul lennujaamas vastas ilusti (mu suguvosa vohikutele lihtsalt siuke lihtne taustainfo, et mu vanavanaisa kolis sojapogenikuna 1947 aastal austraaliasse peale paari aastat saksamaa filtreerimis laagrites, minu vanaisa oli juba pisike poiss sisi ja ja"i eestisse, vanavanaisa loi austraalias uue pere, keda ma nu"u"d siis kaemas ka"isin). Lihtsalt mega oli vahelduseks suurlinna kiiruse ja ka"ra asemel rahulikult keset maa vaikust ja rahu olla! Ning va"gagai huvitav oli kohata koiki oma kaugeid sugulasi ning ta"heldada, et imelikul kombel on peris palju teatud u"hiseid jooni eesti ja austraalia maiste harudel. Loomulikult so"o"tsid Erik ja ta naine Vikki mul kohu ilusti ta"is ja na"itasid veits farmi - tegu oli kanafarmiga, sellistes mootmetes kanafarmi ma pole eestis ku"lastama juhtund. Kanu ku"ll hetkel kahjuks polnd, kui need kolm tu"kki va"lja ja"tta mis me hiljem nahka panime lambast ra"a"kimata (vt. pilti).


Ohtul kogunes kogu kohalik suguselts ta"histama Andrea (u"ks neljast Eriku Tu"trest, pildil) 25-ndat su"nnipa"eva seega onnestus nad pea koik a"ra na"ha - mis oli ka pohjus miks ma just sel na"dalavahetusel sinna la"ksin.



Tehti loket ja ta"ristati ilutulestiku ja paugutitega ja puha - mu teine vanaonu Richard osutus u"limalt pu"hendunud ja rahuloleva na"oga pu"rotehnikuks, kes suutis poolel seltskonnal korvad lukku saada :).



Loke ja"ttis meie Melbourne linnasisese jaanitule muidugi kah kaugele maha, toit oli vapustav ja olu maitses liha korvale suurepa"raselt nin tuju oli u"lev ja nalja sai.



Liiga pikalt ei hakka siin pajatama - emmele, issile ja vanavanematele on fotou"levaade u"leval (http://public.fotki.com/massablogi) ja peale sugulaste piltide peaks seal ka muud olema, nii et ka teistel fotokunsti huvilistel maksab kiigata.

Pu"hapa"evane lennukisoit tagasi Melbourne mo"o"dus poolunes, va"simus hakkas voimust votma, sest reedesele 3 tunnile unele oli lisandund vast 5-6. Aga otse loomulikult ei takistanud see mind minemast Merje (u"ks jaanipa"eva u"ritusel kohatud eesti noor ra"nnuhuviline, pildil) lahkumis u"ritusele niipea kui ma jala ja"lle maha sain. Merjeja Kati la"hvad nimelt Fidzile, Kati tuleb Melbourne siis tagasi aga Merje lippab kodo oma abikaasa juurde a"ra :). No tegelt see abikaaasa jutt oli meil lihtsalt u"ks ohtu naljadest (no monele kohe lihtsalt meeldib svipsis peaga koigile luisata et tal on eestis abikaasa kes on ha"sti moistev ja andis talle aasta vabaks, et austraalias elu nautida eksole) ja ma u"ldse ei su"u"dista kui te aru ei saand.



Tegime Merje ja Kati pool veiksed joogid (eestlastest oli veel esindatud Sten, pluss moned kohalikumad tegelased) ja siis vutt vutt linna peale, lootsime monda elusa muusikaga voi muidu gruuvit baari leida. Pu"hapa"eva ohtul olid asjalood ses osas suht vaiksed, midagi vapustavat ei avastanud aga nalja tegemist see ei seganud (no u"tleme nii, et nalja sai ikka va"gagi ohtrasti) ja nii see pu"hapa"eva ohtuke muudkui venis ja venis....
Ja kui pu"hapa"eva ohtu venib, siis see aeglustab esmaspa"evast ajakulgu ikka meeletult kui sa to"o"l pead olema ;). Ta"iesti uskumatu miuke uni mul oli terve esmaspa"eva (vanaks vist hakkan ja"a"ma), mitte ei saand sotti mitu nulli esmaspa"eviti miljonis on. Kell kaheksa la"ksin tuttu ja magasin kolmteist tunnikest, et teisipa"eval uue inimesena na"dalat alustada. Teisipa"eval nagu ei teintki midagi va"ga erilist peale to"o" vist ja koigi koduste tegemata majapidamistoimetuste ja"rgi tegemise, kolmapa"eval see eest aga oli lobu laialt taaskord. Nimelt korraldasElena Denissile u"llatussu"nnipa"eva peo - umbes nii na"eb va"lja su"nnipa"evalaps kes uksest sisse astub peale va"sitavat to"o"pa"eva:



U"llatus la"ks ta"iega korda, selle voti oli vist va"heste inimeste asjasse pu"hendamine ;). Soime kooki ja suundusime u"hte peris hu"vasse Korea restorani ning vaatsime kinos va"ikse filmi. Peris monna oli, ning oppides oma pu"hapa"evastest vigadest sain juba kella 1 aeg tuttu, uni maitses magus.

Neljapa"ev oli spordipa"ev, nagu juba kergelt tavaks hakakb saama ma"ngitakse neljapa"ev saalijalka turniiri. Ma olin end neljapa"evaks veits juba toestand, nii osteti mind voorleegiona"rina sisse suisa kahte voistkonda. Otse loomulikult voitsime me molemad ma"ngud, finaalma"ngude ajaks pean ma vist ku"ll kahjuks oma valiku langetama millises ma esineda tahan, aga sellega veel paar na"dalat aega. Kolmapa"eval to"o"juures ma"ngitud raju (no u"tleme nii, etva"ljak oli nii ma"rg, et mina sainuisutamise ja hokitreeningu ning jalka trenni samal ajal) jalkaga vorreldes oli mul vorm ta"itsa hea ja oigustasin oma korgelt makstud voorleegiona"ri ootusi ta"iega. Muideks, lihtsalt vahepalana, jumalast koomilisi asju na"eb kultuuri erinevuste (voi lihtsalt friikluse?) kohapealt riietus ja dusi ruumis. Asiaadid on enamuses u"ldiselt eriti ha"belikud - nemad dusi all u"hises dusiruumis lihtsalt ei ka"igi ja koik. Mu juudist to"o"kaaslane lisab deodoranti ENNE trenni na"iteks :), puhas koomika (no ja andke andeks kui see na"iteks eestis kah naiste hulgas popp peaks olema, pole eriti naisteriietusruumis viibind). U"ks mu austraallasest to"o"kaaslastest vahetab riideid pohimotselt nagu rannas, ka"tera"ti abil ning eemaldab trussikud ainult dusiruumis ning na"oga seina poole seistes, no kurat, kui ha"belik saab u"ks inimene olla, eks me koik ole enne noksi na"inud. Lihtsalt toele au andes - on muidugi rohkelt ka eesti normaalsusest mitte ha"lbivaid isendeid. Lisaks oli aus plaan ta"nases spordirubriigis valgustada harimatuid eestlasi sellise kihvti ma"nguosas nagu netball. Tegu on veidra kombinatsiooniga korvpallist ja touch footiest, hartrastatkse pohiliselt naiste poolt ja on veits naiselikum kui korvpall (voi tundub see mulle kuna pole seda ma"ngu meeste esituses na"int). Eesma"rk on pall korvi saada, mida pole on korvi laud. Porgatama ei pea, samas palliga edasi joosta ei voi, voib aint so"o"ta edasi. Vise tehakse tavaliselt suht korvialt, kus on tetud ala, kus viset isegi takistada ei tohi juhul kui so"o"t sinna la"bi on la"inud ja pall ka"tte saadud. Tahtsin teha ka korraliku fotoreportaazi, kuid kuna mu teleka pilt selle kanali peal mis seda ma"ngu u"lekandis polnd suurem asi, siis lihtsalt va"ike na"ide ;)



Nujah, mis siis veel, hiljutisematest su"ndmnustest, reedel oli muidugist suur pidu to"o"kaaslastega - mid year celebration. Mingis hotellis oli siuke kasvuhoone moodi telk pu"sti ja va"ga hu"vad so"o"gid ja avatud baar. Suurepa"rane, ma pole ammu niipalju krevette so"o"nd kui kunagi u"ldse. Lisaks onnestus pildile ja"a"dvustada firmajuhi katse hammastega kompanii logoga ja"a"kuubikut oma joogi sisse poetada, sellel fotol on mu tulevase karja"a"ri ja ja"tkuvate palgatousudega rohkelt seoseid ;) (arusaadavalt mna esialgu seda pilti ei avalikusta). U"tleme nii, et to"ena"oliselt oleks see teisaldamiskatse tal isegi onnestunud, kui ma poleks ise sellele ja"a"kuubikule selili viskunud:



Monna oli igaljuhul enamva"hem selgeks saada, kes millise maili aadressi taga peitub ning avastada, et lisaks kahele kenale neiule meie korrusel on kolmandal korrusel neid kah peris mitu tu"kki, veits tantsida ja nalja teha, ning avastada, et ikkagi aktsendiga on suht raske end suure mu"ra foonil vahest arusaadavaks teha. No ma ei voi, koigepealt juurdled kuda see nali inglise keeles u"ldse kolaks ja siis kordad seda kolm korda, kuni olukorra koomilisus inimesed naerma ajab ja saadki ja"lle va"ita et nali on korda la"inud ;). No tegelt nii hullud asjalood ei polnud, aga vahest tuli end korrrata ku"ll. Kokkuvotlikult igati korda la"inud u"ritus, I reckon.



No ja ma olengi peaaegu ta"nasesse pa"eva joudnud. Eila sai va"ike purjetamistrett tehtud ja"llegi, ilm oli ilus ja lebotasin monuga ja lasin teistel rohkem rabeleda, kuna tuult liiga palju polnud. See eest saabus finisis udu, mis voimaldas na"hatavust nii umbes 30m, peris kihvt kogemus oli finisima"rgi otsing. Sportlik tulemus oli siuke veits u"le keskpa"rase, olime olenevalt arvestussu"steemist teised kuni viiendad. Nii, tundub et peaks otsad kokku tombama, seekord olen katnud suht palju su"ndmusi ja asi on taaskord pikale venind, veits igavavoitu vist sai see postitus sest ei olnd mahti detailidesse su"veneda. Viimase njuusflashina tahaks veel mainida, et lisaks hollandlasele kolib varsti va"lja ka mehhiklane, kes la"ti poisi Janisega endale uue pesa leidis - seega on mul varsti ta"itsa oma korter sestsaksmanni nagunii eriti ei kohta. Siit muidugi u"leskutse ja pakkumine - kui keegi tunneb et vajab Melbournes tuba, andke aga teada, tore oleks moni tuttav na"gu elukaaslaseks saada. Seni pean lihtsalt po"ialt hoidma, et ja"rgmised elanikud oleks vinks vonks ja et kellelegi neist meeldiks koristada. Millega seoses mul tuleb meelde, et ma peaks ta"na koristama veits ja saksmannile seletama, et vesi jookseb kraanist selleks, et ta saaks nousid pesta, sest selgus et tema on see sindrinahk, kes seda teha ei viitsi ja mitte mehhiklne keda ma seni su"u"dlaseks pidasin - samas sai ka selgeks, et tikke ja muud sodi loobib kraanikaussi ikkagi mehhiklane ;).

Aga nu"u"d adjo"o", nautige seda va eestimaa suve siis minu eest kah.

3 kommentaari:

Unknown ütles ...

No tere!!!
Tore kuulda et sul seal kõik korras ja elu nagu hernes:) Siinmail on ka kõik suht sama - ühtegi uut õllemarki pole tulnud:(
Viitna kõrtsis söömas käies ütles mulle kõrtsmik väga hästi - eesti õlledest pole niikaua mõtet maitseelamust otsida kui poeletid õllest tühjaks ostetakse.

Sellises tarbimisvaimsuses siis siin lähebki see eluke.

Endal on olnud tööl nii kiire, et ei ole jõudnud absoluutselt midagi teha - nüüd on saabunud taas vaiksemad ajad.

Kui olen veidi toibunud luban kirjutada pikema kommentaari Eestis valitsevast olukorrast kriitiku pilgu läbi.

Massa ütles ...

Reportaazi olukorrast eestis kriitilise ja ku"u"nilise pilgu la"bi ja"a"n huviga ootama. Lisaks tahaks arutada indoneesia asja, ma plaanin hakata lennupileteid soetama ja planeerima vaikselt - kuda sulle kolab na"iteks na"dalake sukeldumist? 4 pa"evane kursus ja 4 sukeldumist seal sees ja paprid mis lubavad 18 meetrini sukelduda, 350 taala. Lombokil peaks olema va"ga kena meri kah, on lootust pisikesi haisid ja muid elukaid na"ha, va"rvilistest kaladest ra"a"kimata... Eestis maksad sauel basseinis ulpimise ja reeglite oppimise eest sama palju.

Anonüümne ütles ...

kle, oli ju jutt, et kirjutad nädalavahetusel või kui tõesti ei jõua siis esmaspäeval! ma olen väga pettunud..
aga minge jah sukelduma, see on kindlasti lahe.. aga muide eestis ei saa sa ainult basseinis ulpimise eest pabereid, pead ikka meie külma ja pimedasse vette kah minema, ja tihti võtab see normaalsel inimesel igasuguse huvi sukeldumise vasti ära ..oi ma olen kade ...