neljapäev, 13. detsember 2007

Krabi (kohanimi ausona ja mitte see elukas :))

Tsau koikidele, motsin et kirjutan veitsa ja"lle. Liikusin siis eila loppeks Ko Lantalt a"ra - hommik oli maru unine, joudsin alles 13-se praami peale, peale seda kui olin kohalikke ja turiste lobustanud 10 kildase rattamatkaga mitte just koige va"iksea seljakotiga (siin on nii, et ratatga ei soida keegi ning paljud ei oskagi, see eest muidugi mootorrattaga liikleb iga tatikas ja vanamemm). Peale 2 tunnist praami soitu maandusin ma Krabi sadamas, mis linnast mone kildi va"ljas on. Peale seda kui moned tu"u"bid u"ritasid mulle tai kohta ebareaalse summa eest (no vast 50 kildase otsa eest maksaks nii palju) linna piletit mu"u"a sai neile o"eldud mis ma asjast arvan ja jalutama hakatud, sest nagunii oli tahtmine veits liigutada ennast peale 2 tunnist paigal istumist. Aga nohh, kus ha"da on seal abi ikka suht ligi - mingi poole kilda pa"rast korjas mind peale u"ks lahke kohalik, kelle inglise keel piirdus OK-ga :), aga kuidagi sai selgeks, et ta suundus Ao Nangi ranna poole, mis oli Krabist edasi just sinnapoole kus mul nagunii oli vaja minna, mees viskas mu a"ra (tasuta muidugi), sai kovasti kehakeelt harjutatud ja uuritud elu, kuigi ma ei saa kunagi teada kas ma tast oieti ka aru sain :). Seal ma siis lasin end maha panna mingis kohas, mis tundus mulle kohalik so"o"gikoht, onneks sain enne seda kui maha istuda joudsin ning jalad harkis olut ja su"u"a nouda aru, et tegu on hoopis kellegi peoga. No tegu oli peielauaga, aga kadunukuse terviseks et tal ikka seal teisel pool ha"sti a"heb oli muidugi hea toon lolli na"oga vahtinud valgel koht kurguni ta"is so"o"ta. Lisaks oskas u"ks mees mu lauas enlishit ning ta viskas mu hiljem Ao Nangi ranna turistipessa, olin maha hu"panud n.o". kohalike ku"las. Seal ma tegin ta"itsa eduka diili ja rentisin endale o"o"pa"evaks 100 bahti (33 EEK-i) eest motika, seekord nelja ka"iguga, ilma sidurita eluka nagu kohalikud pohiliselt kasutavad. Ning vurasingi Thaleni lahe poole mis pidi va"ga ilus olema, Ao Nang on kah muide suht kena, aga inimesi on nomedalt palju ja jube kuurorti tunne on, ning kajakiga pole seal kah suurt miskit teha. No igastahes juba tee Thalen Bay suunas oli va"ga ilus, paarisaja meetri korgusele kerkivad lubjakivi kaljud mis metsaga rohkem voi va"hem kaetud olid ikka peris tihedad na"htused tee a"a"res. Ha"mmastaval kombel ei eksind ma isegi a"ra, kui mingigi kahtlus tekkis kaarti lugedes hu"ppas ikka moni abivalmis kohalik kuskilt va"lja (voi nohh, peatus ja suunas oigele rajale). Joudsin parasjagu enne pimedat kohale, sebisin endale bambusonni, mis oli va"ga kena, kuigi mitte liiga odav (300 bahti ehk 100 eeku o"o").
Ja ta"na sai kajakiga siis soidetud. Alustuseks ei saa ma"rkimata ja"tta, et see on huvitav kuidas siin hinnadiskrimineerimine to"o"tab. Hommikul juba avastasin oma o"o"bimiskohas einet vottes, et tai keelne menu"u" sisaldas kohe ikka tunduvalt odavamaid hindu aga mulle seda ei voimaldatud, va"ites et see on ohtune ainult :). No see selleks, minnes kajakit laenutama, taheti mu"stilist 500 bahti pa"eva eest rendihinanks, ligiduses oli muidugi ka hunnik mingeid turiste kes kajaki tuuri olid votnud. See oli arvatavasti pohjuseks miks tingimine vilja ei tahtnud kanda. No ma siis va"ristasin 500 m tagasi oma o"o"bimiskohta ja tingisin seal, sain 250 bahti eest, u"ks teine tu"u"p kes muga samal ajal sama murega silmitsi seisis ootas a"ra kuni teised turistid merele la"ksid ja sai siis 300 bahti peale. Kajak anti muidugi ka mulle sealt samast poest... Ehk siis votame minu case - ma maksin 250, eks voorastemaja omanik sai kah kasu, seega pood sai vast mingi 150-200 bahti - mitte liiga hea business. Tu"u"p kes seal koha peal tingis - 300 bahti poele, no pole paha eks ole. Umbes 40 teist turisti, kes tripi Krabist voi Ao Nangist votsid maksid 750 kuni 1000 bahti, kajaki pood sai vast sellest ja"lle koige enam mingi 150 voi 200. Ehk siis milleks peletada ekstra kasumi lootuses a"ra klient kes tuleb sulle uksele? Kas toesti on palju neid, kes on piisavalt iseseisvad et kohale tulla aga ikka nii mo"kud et maksavad esimese numbri mis o"eldakse? Ei usu eriti. No ei tea, mu majandusteooria ja"i igaljuhul koigi nende protsesside seletamisel veits ja"nni. Aga kajakitamine ise oli lihtsalt viimase peal! Need samad paarisaja meetri korgused kaljud, seekord meres saarekstena, kohati u"mbritsetud ja segunenud mangroovi metsa voi soodega. Ja muidugi igast siuksed tunnelid ku"ll kaljude vahele, ku"ll su"gavale mangroovi metsa pa"raporgusse jne. Moni u"ksik siuke liivasem kohtki oli kus veits ujuda. Alguses tuiasin rohkem kaljude vahel, a seal olid koik need 40 teist kanuutajat kah, mis nats pilti rikkus. Siis la"ksin mangroovi vossa, kus kohtasin ahvipa"rdikuid, u"ks hu"ppas mulle paati ja tommas ennast selle ninas lihtsalt kerra. Tu"kk aega pidin aeruga vihjama et mul reisijat vaja tegelt pole, enne kui jalga lasi :). Ju see on mingi toidu lunimis rituaal ma kahtlustan. Hiljem kui ma olin kuskil su"gavas mangroovi soo pa"raporgus, kus muideks on kogu aeg tunne, et moni krokodill kuskilt va"lja hu"ppab, kuigi neid siin pole. See vist austraalia ja"rel moju :). No igaljuhul siis, seal su"gaval vosas leidsin mingi kohaliku kes oma va"hi lokse kontrollis, peris pirakaid poisse oli ka"tte saanud. Lounat sai voetud mingis kohalikus paadisadamas, mis polnd koige maalilisem koht selleks aga siiski huvitav. Olen pa"evaga va"ga rahul. Tagasiteel Ao Nangi kohtasin ma ka veits vihma, panin ma siis oma seljakotile vihmakatte peale. Ma loodan et moni tai mootorrattur seda endale na"gu varjama mingi hetk ei saanud (no ei tahaks tai liiklusonnetuste statistikasse imelikke vonkeid tekitada) sest hiljem oli ta tuulega a"ra lennand igastahes. Andsin ma siis Ao Nangis ilusti motika tagasi ja sain oma passi vastu (enne vanasti kui passi ja"tma ei pidand siis paljud motikad ei po"o"rdunud tagasi :)), votsin bussi Krabisse, sebisin o"o"maja ja siin a nu"u"d olen. Homme on nii, et Khao Soki rahvuspark siit ma tulen :).

Massa

3 kommentaari:

Unknown ütles ...

Kle kirjuta nüüd täpsemalt, millal saabud. Äkki tuleks sulle lennujaama vastu.

juss

Massa ütles ...

Oi, millised pakkumised. Ma maandun Riias, 12.35, 23-ndal detsembril, kui midagi viltu ei la"he muidugi. Kiss juba lubas mulle koos Helinaga vasta tulla ja peale korjata. Aga ma arvan, et see oleks jummilast seiklus, kui sa kah u"hineks. Koigepealt so"o"me Lidos euroopa toitu, mis mulle toena"oliselt seedeha"ired tekitab kuna ma seda ammu testind pole, siis paneme helina juhiistmele barankat hoidma, kissi korval istmele nii et u"hes ka"es olu (ma isegi ei ma"leta kuda A Le Coq maitses ausona) ja teine ka"si rahustavalt helkuri polve peal - mis on vajalik, kuigi meie tagaistmel u"ritame nii madalat profiili hoida kui parajasti voimalik.
Ma arvan, et seda saaks jouludeks nimetada ku"ll :).

Massa

Anonüümne ütles ...

Taname huvitavat teavet