esmaspäev, 5. november 2007

Vaheraport Exmouthist

Nii nii, kihvt kuulda et Eestis loppeks lumi maha sadas. Siin kandis ma arvan pole seda paari viimase miljoni aasta jooksul juhtund :), ta"na ja"lle pluss 34 ja palavuse surm, kuigi o"o"siti on siin erinevalt pohjas asuvast Darwinist va"hemalt jahe, pane voi dressipluus selga. Ma ta"itsa mu"taks lumes vahelduse mottes vist, aga see selleks. Oleme Patrickuga pisikeste seikluste ja suurte vahemaade la"bimisega Exmouthi kimand (voi noh mis nu"u"d kimand, Patricku vani maks kiirus on 100 ja siis hakkab tunduma et la"heb lendu kohe :)). Van (edaspidi viitan talle hellitavalt kui tupsu, sest tal on sellised mustad tupsud peale maalitud valgele taustale, na"eb va"lja umbes nagu suur musta valge kirju lehm) on meid muidu ausalt soidutanud, kuigi peale u"he kummi purunemist elasime mitmeid na"rvilisi momente u"le. Nimelt oli meil ku"ll varu ratas, aga sellel olid kummil traadid va"ljas juba siis kui me ta alla kruvisime. Ja"rgmise linnani oli 300 kilti ning tupsu kipub kehva rataste kokkujooksu tottu kummide sisemist ku"lge so"o"ma. Mul oli helge moment ja soovitasin et paneme varuratta tagumiseks kus ta va"hem kulub (tundub et lugematu arv vanu autosid ameerikas on mind veitsa koolitand), ja"rgmise linnani vedas va"lja igaljuhul. Millega me ei olnud arvestanud, oli see, et laupa"eval kella 4 ajal ometi enam u"kski enesest lugupidav kummidega tegelev asutus austraalias otseloomulikult lahti pole, pu"hapa"evast ra"a"kimata. Siiski onnestus meil leida u"ks romula, kus omanik veel mingit autot putitas, sealt a"risime endale uue ratta, mis oli olnud meie u"lekatuse ka"inud sugulasvani (oi kuda ma u"llatusin kui see mitte koige parem va"lja na"inud massin ka"ivitus ja liikus :)) varuratas. Sellega saime mured lahendatud. Muidu on asjalood aga niimoodi, et Broomest Exmouthini on umbes 1300 kilti mitte midagi, va"lja arvatud loodus ja Roadhoused kus bensu eest kosmilisi hindasid ku"sitakse. Ning moned kaevanduslinnad kah. Ja 80 mile beach on kah teepeal (kuhu viib kogu 80 miili jooksul u"ks tee ja sellegi loppu on mingi geenius caravan pargi ehitanud kus laagerdamise eest maksma peab), mis oli va"gagi lahe. U"ritasime seal o"o"sel kilpkonni taga ajada, kes pidid rannale munele tulema, aga la"ksime liiga vara kui polnd veel tousu aeg ja hiljem magasime. See eest na"gime kuidas krabid toimetavad moona ajal rannas, augukesi kaevavad jne. Jube ka"bedaad elukad. Lisaks sai ja"rgmisel hommikul rannal ilusaid ja veel ilusamaid teokarpe korjatud. See oli siis peale kummi lohkemist ja enne ja"rgmist linna. Kolme pa"evaga sai see 1300 kilta koos koigi seiklustega la"bitud, nimetamisva"a"rsed na"htused on vast mustad luiged kes pesitsesid u"hel poolkuivanud joel ehk siis rohkem nagu paljudel joeorus olevatel tiikidel meie laagripaiga korval (hetkel siin muideks umbes 80% jogedest ja ojadest on kohe ta"iesti tilgatumalt kuivad). Huvitavad tuulekeerised mida na"ed neis po"o"rleva liiva ja"rgi voi eesti keeli siis tuulispasad on ka suht igapa"evane na"htus. Muidu u"ldiselt oli teekond nagu u"ks teekond ikka kui igapa"ev palju kilomeetreid la"bid.
Aga see eest eila, oi eila oli hea pa"ev. Sebisime endale snorgeldamisvarustuse ja lippasime Cape range rahvusparki, sest Exmouth ise on u"ks va"ljasurnud linn ehtkel mil peamine turismi hooeag pole(samas on siin la"hedal endiselt palju megasid asju, kaasarvatud ringi jalutavad emud). Snorgeldamine on alati lahe, aga eila onnestus mul leida u"he rifi alt lebotamast rifihai :). Ma na"gin mingit asja mis vois justkui olla hai saba ja sukeldusin siis asja uurima. Ja oligi! Olin 2.5 meetrisest haist kes puhkas vast meetri kaugusel. U'lituus. Ainus strateegiline viga oli kahele idasaksa turistile na"idata et hai seal lebotab, kes niipalju saasta pohjast sukeldudes u"les kergitasid et enam muffigi ei na"ind ja hai plehku ajasid. No onneks na"gin teda veel hiljem ujumas veits eemal. Emmele lohutuseks - rifi hai on suht ohutu loom, ru"ndab voibolla ainult enesekaitseks va"ga suure jama korral. Lisaks na"gime muidugi veel igast va"rki. Patrickul onnestus isegi u"hte raid na"ha ja pisikest kilpkonna kah. Minu ta"hetund saabus aga o"o"sel. O"o"bisime rannas, peale seda kui mingite saksa neiudega olime va"ikse pikniku pidand ja nad motelli tuttu a"ra la"ksid. Ja peale seda kui kohalik ranger oli meile eila u"hes teises rannas tupsus magamise eest halvasti o"elnud (tupsus on taga voodi ja puha ja no autos magamine pole ju "campimine"). Eila me kolisime lihtsalt kuhugi korvalteele oma tupsuga ja tudisime edasi, seekord otsustasime, et parem on magamiskottidega kuhugi poosasse kolida rannas, kust ranger meid eladeski u"les ei leiaks, lisaks oli kuri plaan teha uus katse kilpkonni munemas tabamiseks. No igastahes kell 1.30 kui ma u"les a"rkasin la"ksime Patrickuga avastusretkele mo"o"da randa. Patrick tegi saatusliku vea ja keeras poole teepeal tupsu poole et veits vett saada ning vaatas hiljem et ma olen liiast kaugel ja kebis magama tagasi, aga mina leidsin kilpkonna kes mune liiva alla kaevas. Jummilast tuus. Juba siis kui ma na"gin rada merest maa poole minemas ilma tagasi teeta la"ks pulss u"les (kilbid ja"tavad ca meetri laiuse raja liiva sisse mida on voimatu mitte ma"rgata). Istusin oma pooltunnikest ja vaatsin kuda ta liiva oma kaevatud auku ajas ning siis vaatsin kuda ta merre tagasi suundus, ma olin u"llatunud kui ha"asti ta u"le kivide ronitud sai! Viimase peal va"rk igaljuhul (kui teil veab siis vahest ma panen fotod kah varsti Perthis voi Sydneys u"les (Sydneysse ma lendan 15. Nov, et 21. Nov taisse sealt lennata)).
Suurepa"rasele 24 tunnile pani punkti see, kui ma a"rkasin hommikul selle peale, kui Patrick u"tles, et vaata, vaalad. Ja olidki, suht palju kusjuures - ku"ll nii kaugel, et va"ga ha"sti ei na"inud, aga ma usun et ega rannast va"ga paremini ei saagi na"ha, 500 m ikka suht suur vahemaa ja enamus vaalast vee all ning suurem osa ajast kogu vaal vee all. Ta"na suundumegi peale hommikust rannas dusi votmist ja varude ta"iendamist Coral baysse, kus a"kki saame vaala vaatluspaadile mingi raha eest. Lisaks ma a"kki sukeldun seal, siin nagu ei raatsind va"ga, moeldes palju ma sama raha eest Tais sukelduda saaks, pealegi olid kalad ku"ll ha"mmasavad, kuid ka snorgeldades na"gi va"ga palju ning korall ei tundunud nii huvitav kui indoneesias Komodo rahvuspargis. Lisaks pole vaalhai hooaeg ning manta ray na"gemise sansid on samasugused kui igalpool mujal.
Selline ranna raport siis seekord, ma arvan et Coral Bays on rannad sama ilusad kui siin kandis, lihtsalt mega kui tu"rkiis sinine meri pa"ikse ka"es on (isegi u"ks snorgeldamiskoht oli eila turquise bay ;)).
Natuke pa"iksest polenud olen kah selja alaosast, sest tunub et Patrick ei tahtnud mulle pu"kste piirile va"ga la"hedale pa"ikse kreemi ma"a"rida, aga ma maksin ka"tte kah, tal samamoodi kannikate kohal 3-4 sendine pa"ikse poletus triip :).

Tsau pakaa, me ajame nu"u"d tupsule ha"a"led sisse,

Massa

4 kommentaari:

Unknown ütles ...

Meil on ikka külm ja kohati lumi maas. Nädalavahetuseks lubas juba suusalund, nii et varsti saab suuski määrima hakata:) jipiii. Kahjuks on see mu viimane nädalalõpp Eestis enne minekut üle lombi ja seega võib juhtuda, et jääb hooaja avamine hilisema peale. pole hullu, lootus säilib, et see aasta on lund rohkem ja saab tihemini suuski alla kui eelmine aasta.
Kade olen ma sinu peale ikka ja pilte tahaks ka näha. Muidu on siin kõik suht sama ja igav. taevas oli eile korraks isegi päike aga muidu on kõik hall ja kurb. Vot nii on lood siinpool sood, teisel pool on viinapood.

Vänn Juss

Anonüümne ütles ...

tupsu :D:D:D kle oled sa kindel, et pole juba aeg koju tulla? :D igal juhul lund meil enam pole kusjuures, see oli niisama silmapetteks korraks maas. ja hall on siin küll jah. tead, ma ei kujutagi kohe ette, kuidas sa siin küll vastu pead, kui koju tuled, vahe on lihtsalt liiiga märgatavalt suur. oled sa kindel, et nädal pärast Eestisse tulekut uusi lennupileteid bronnima ei hakka? aga eino tore vähemalt, et kellelgi meist lõbus ja põnev on :D juhhuu!

Saskia

Massa ütles ...

Jaa, suusatada voiks ta"itsa ku"ll, aga kogemus opetab, et u"kskoik mis ilmateade ra"a"gib - enne kui otepa"a"l mk etapp on a"ra peetud voi juba va"ga ligi hakkab tulema pu"sivat lund loota pole, nii et ma veel ootan selle va koju tulekuga... Ja tupsu pidas kah ilusti vasta (lisaks meie 3400 km roadtripile veel enne kah oma 15 000 kilta, nii et kui keegi Perthi satub ja va"nni tahab osta ku"sige mult patricku numbrit :)). Ehk siis ma olen Perthis juba omadega, vahest kirjutan varsti blogi kah, hetkel ootan Patricku onu majas kuna lounat serveerima asutakse, jube na"lg on ;). A teile pa"ikest sinna eestimaale - ma olen kahe viimase kuu jooksul na"inud pooletunnist a"iksetormi ja poolt hommikut vihmatibutamist, aga ega 37 kraadi sooja nagu eila pole kah mingi meelakkumine, eriti ilma airconditionita tupsus ringi rallides... Va"hemalt ookean tuleb kastmiseks ligi hoida viimasel juhul.

Massa

Unknown ütles ...

Nii, nüüd on pekkis.
meil läks kontoris kütteseade katki ja mul pole õrna aimugi, millal selle korda saab. Nüüd istun oma kabinetis mantel seljas ja klõbistan neid ridu ja unistan 37 kraadisest soojusest. Pergele kui ebameeldiv on olla. Õnneks pole mind siin mandril enam kauaks ja saan Kanadas külmetada varsti:)
sulle edu ja pane ikka pilte ka üles kui saad ja kirjuta blogi kaaaa!!!