kolmapäev, 21. november 2007

Bangkok, esmamuljed

Heihoo, panin oma kabujalakesed siis Bangkoki tantsuporandal peale pikka lubamist loppeks maha. Esmane tervitus tolliametnike poolt oli koike muud kui sobralik, mingi ennast ta"is ta"di kes inglise keelt ei osanud va"itis et eriti ta"htis on sellel dokustaadil mis mu saabumist registreerib a"ra ma"rkida mis kuramuse kohas ma o"o"bida kavatsen. No ilmselgelt polnud mul orna aimugi. Ku"sisin siis ta ka"est et kas ta teab monda head hotelli sel ta"naval, mille nime ma sinna igaks petteks irjutand olin kuna ei tahtnud lahtrit pa"ris tu"hjaks ja"tta, ta siis pobises midagi vasta, mina omas pu"has lihtsameelsuses u"ritasin seda siis hotelli nimena kirja panna. No ei sobind ha"sta seekord, ta"di arvas et punkt a) ma teen nalja ta u"le, punkt b) ma valetan talle ja teatas et tomma nahhui ja motle elu u"le ja"rgi... Ma siis votsin 7 sammu tagasi, kirjutasin mingi reklaami pealt aadressi maha ja la"ksin teise sapp kus oli sobralikum ta"di. Pandi templid passi ja lubati maale. Mingi transa tont oli ku"ll mu seljakoti a"ra lohkund aga see sai kokku solmatud ja toimib ja"lle. Raskused u"henadavad inimesi, sain piirisabas tuttavaks u"he saksmanni Steffaniga (kes suudab isegi mu nime ha"a"ldada kuna to"o"tas austraalias kuukese koos u"he teise indrekuga Eestist) ning va"ljas taksot kaubeldes veel kahe hiinlasega. Kuigi ma omast arust just maailma parimat diili taksoga ei saanud, teenisin ma seltskonna lugupidamise sest see oli ikkagi palju va"hem kui nad maksnud oleks. Edasine on juba loogiline, mis on moistlik teha kui kell juba nagunii pool kolm o"o"sel on? Loomulikult eelistada baari o"o"majale, sest lennukis juba ju veits sai nagunii tuditud :). Boonusena na"idati veel inglise horvaatia kohtumist baaris, ning duublisse pannes selgus et horvaatia tegi 3-2 a"ra. Seda kuidas horvaatia 2:0 ette asus ma ei tea, sest inglased vaikisid selle maha, kuidas inglismaa ja"rgi tuli oli kisa ja"rgi kuulda, ning kaotus oli ilmne sellest, et inglasi hakati baarist va"lja viskama saabunud politsei poolt :). Einoh, lopp hea koik hea, mul pole u"ldse kahju et inglased EMi ei na"e, mitte et mul venkud mingid lemmikud oleks aga u"hed u"lbikud molemad, Hiddink va"hemalt su"mpaatne treener. Nu"u"d siis hakkab kell juba niipalju saama, et varsti kannatab voorastemajja minna ja tuba endale sebida.
Elu u"le ja"rgi moeldes poel ma vist suurt vahepeal ka kirjutanud, et ma Sydneys olin. Elasin seal ilusti 5 pa"eva nagu ha"rra nautides kohalike eestlaste ku"lalslahkust, nimelt oli Kadri nii lahke et eraldas mulle oma (ja triinu) elutoa nurga koos diivaniga. Minu jaoks oli tipp hetk Sydneys seekord loomaaed, no ma ei tea, voibolla olen lollakas, aga oli lihtsalt mega su"mpaatne kuidas vantsid ja simpansid ja muud elukad hullu panid. Lisaks sai ka"idud purjetamas, onnestus isegi meile kaasa pandud instruktor peaaegu uimaseks poomiga lu"u"a (no ausona polnd minu su"u" et kui ma tagant tuules ja liblikas roolis olin siis tuule 30 kraadise muutuse korral jaht ta"itsa ise halssima hakkas ;). Lisaks sai niisama linnas tsillitud, veits Kadri ja ta ku"lastava perega (ode, oemees ja pisitu"tar) katusel (vaade oli hu"va, eriti naabrimehe aknasse :)) napsu voetud (eriti kovasti vottis napsu Mia, 1.3 astane peretu"tar, kui ha"a"levaljuduse pohjal otsustada). Tegin ka umbes tuhat u"heksasada seitseku"mmend kolm pilti ooperi majast eri asendites, oi ku"ll sai raisale makstud et ta ilusti silla taustal poseeriks.
Aga nu"u"d peaks lopetama ja ikkagi endale toa sebima. Jussile, meie isiklikule Toronto korrespondendile (tutvuge eelmise (ja selle?) postituse kommentaaridega, soovitan soojalt) muidugi edu ja rohkelt HEAD olut kannu ning ka sealt kandist uusi uudiseid ootama ja"a"des (mis ei ta"henda et eesti uudised alava"a"rtustatud oleks). Bangkokis on ollega nii, et miskipa"rast peale kella u"hte ei tahetud seda mu"u"a, ise kahtlustan inglaste ebasu"mpaatsust kohalikele pohjusena, loppeks sain ikka u"le lovi olle va"lja kaubeldud, maitses ha"sti, kuigi polnud peris nii hea kui Eesti voi isegi austraalia olu. Ku"ll sai tsinn toonikuid, oli tunda et kohalik tsinn on pohiks, samas ei olnt va"hemalt austraalia kombe kohaselt 2cl koksid ning piisava laimiga olid isegi jummilast nja"mmad. M.O.T.T.

7 kommentaari:

Unknown ütles ...

No tere tere!

Eile õhtul koju jõudes ei olnud ma eriti võimaline kirjutama ja seega kirjutan nüüd oma eilsetest seiklustest.
Hommik algas paraja väsimusega pool seitse sest pidin pool kaheksa olema juba Eesti majas, kust see kollane scoolbuss, mida kõik on telekast näinud meid peale korjas. Ütlen kohe ära et Eestis ühtegi nii lolli bussijuhti ma kohanud pole ja tegin kiire järelduse et eestlased on targad:)
no laustasime sõitu niagara poole ja loomulikult selgus suhteliselt peatselt et usa dollari madalseisu tõttu lähevad inimesed ka tööpäeviti usasse asju ostma ja kogu tee oli suht umbes, mis tähendas tund kauem sõitu kui planeeritud.
Esimese kohana külastasime loomulikult kõigi rõõmuks veinimõisa, kus toimus degusteerimine ja muu siuke värk. Ostsin paar veintsi kaasa ka a ei tea kas ned eestisse ka jõuavad.
No peale seda läksime sööma mingisse udupeenesse restosse- hahaaa, ma tahtsin burgerit ja õlut ja sain mingit lfijned asja ja jälle veini millest kõhtu ka täis ei saanud. Maruvihasena läksin Niagaras imax kinno kus vaatasin maailma kõige halvemat filmi mingist niagara ajaloost ja needusest vms. Peale seda sai siis meeletus tormis ja vihmas ära vaadatud ka juga ise. Suur oli.
Peale seda kibekähku kasiinosse, sest nii suurt kasiinot nagu siin ei kohta iga päev. Kift oli see, et tegelikult läksime vaatama eestlase Altosaare arhitektuuri, sest ta oli siin ühe suurima kasiino arhitekt. Naljakas oli kooli buss kasiino eest ja rahvas valgub kõik kasiinosse:)
Peale seda läksin Hamiltoni mingile eestlasele külla, kus einestasin sellise kaaslasega et siiani on kerge muie näol ja vibra sees. Nimelt oli majaperemees ehitanud endale 64 aasta fordi roadsteri. Siukest aparaati ei olnud minu silm veel varem näinud ja veel vähem tagumik katsunud. WOW efekt oli suur. Jõime sela garaazis siis õlut korralikult ja sõime liha ja tulingi torontosse tagasi. Loomulikult oli vaja neidudega veel kõrtsi minna ja seetõttu mu sissekanne tuligi täna mite eile.
Täna ei plaani absoluutselt midagi teha. tegelt lähen saan vist mingite naistega kokku:)

Jussss

Massa ütles ...

Ahhoi koigile ka mu poolt,
Nii, Jussikese oleme ilmselgelt Toronto naisperele kaotanud - voi siis Toronto ollevalikule, mine vota kinni ;), kolm pa"eva pole kippu ega koppu kanada korrespondendilt tulnud (mitte et ma ise tublim oleks olnt, aga noh). Ma ise olen siin Bangkokis kah suht peolainel olnd, leidnud, hmm, et siinne olu on joodav, moni pa"ris hea (Tiger, Leo), moni voiks olla parem (chang, a"kki maitse niru kuna on 6.4 volli), aga kuna imporditakse pohiliselt pissi nimega Heineken siis on kohalikud olled kindlalt minu valik. Siinset puskar viskit kohe u"ldse ei soovita, mkmm, indoneesia arak andis talle kohe pikalt silmad ette. Kohalikud inimesed, baarid ja o"o"klubid on tuusad (aga u"ldse mitte liiga odavad, eriti veel kui oled rikkaks end votnud ning kipud koksi koigile julgelt ostma ;)). Vahele on saanud moned templid ning kloostrid kah vaadatud, va"gagi tuusad on, mitte mingid varemed vaid sa"a"ntest kulda karda mille vasta mingid vene oigeusu ja katoliku kirikud u"ldse ei saa ning siukseid oranze hare krisna munki on nad kah paksult ta"is nagu Tallinna ta"navailgi la"llamas kohtab. Peale selle olen ma va"ga positiivselt u"llatunud kui va"he agressiivne siinne mu"u"k on, seda otse loomalikult vorreldes na"iteks indoneesiaga ja mitte meie vaikse kodumaaga kus taksojuht sind alustuseks lolli na"oga kooritab et mis sa toesti tahad mu ristsona lahenduse a"ra rikkuda ja kuhugi minna voi. Ausona, isegi tuk tuki tu"u"bid piirduvad u"he approachiga, kolme nelja asemel mida indoneesias ja Sri Lankal kohtad (kuigi, vahest olen ka ise kogemuste tottu osavam nendele siukse na"oga otsa jollamises et mu point u"he lause voi suisa vaid pearaputusega kohale jouab). Ja vorreldes na"iteks Colomboga on Bangkok ikka va"ga lihtne suurlinn kus kuhugi minna, ta"navanimed on ta"itsa olemas ning isegi mingeid turistiviitu on enam turistlikes paikades nagu muda, isegi infopunkt on olemas mis pole mingi "infopunkt" - uskumatu. Ja toit on kah hea, eriti monnad on va"rsked puuviljad otse ja"a"pealt, grill lihad, kollane riis, fruitshaked, viineripirukad mida ma ekslikult algus vahvliteks pidasin ja ma va"ga nautisin ka rohutirtse. Ning Tai inimesed on kah kudagi veits la"a"nelikumad voi va"hemalt maneerides palju vabamad (voi on see lihtsalt budismi ja suurlinna kompott siin), igastahes naeratavad ilusti ja moned naeratavad na"od on peris armsad kah veel. Aga ikkagi hakkab suurlinnast siiber saama ja tahaks tagasi loodusesse, viimased 2 na"dalat juba u"le miljoni linnades veedetud, seega porutan homme rongiga Chang Maisse, mitte et see pisike oleks, aga lihtsalt seal u"mber on ma"ed ja nagu teate ma"gesid ma fa"nnan. Selle kommentaari oleks voind vist peris vabalt kohe postituse pa"he siia ju u"les laadida, aga a"kki ongi nii rohkem dialoogi moodi kui ma Jussiga vaheldumisi ra"a"gin - suike u"ksteisest mo"o"da dialoog kus mina ra"a"gin aiast ja juss august, aga noh, eks selline dialoog on kah dialoog.

Unknown ütles ...

Tere

Pean kahetsusega tunnistama, et viimased päevad torontos olid tõesti marulised ja ei olnud mahti kirjutada massaga dialoogi.

Kokkuvõtlikult võib öelda et Kanada on koht kuhu tasub minna, sest inimesed on seal maru lahedad ja muidu on ka tore. Alkoholi hind võiks vähe odavam olla, aga see selleks.

Viimaste päevade puhul kõndisin palju ringi ja mõtlesin elu üle järele. Nägin Svarovski kristallidega kaunistatud jõulupuu avamist ja muidu jõuluhullust, mis Torontot juba tabas.

Nüüd istun juba Tallinnas kontoris ja vaatan lumesadu. Peale puhkust on ikka selline imelik tunne, et nagu tahaks jälle:)

Ootama jäädes Massi järgmisi kommentaare oma reisist. Mina kavatsen nüüd tagasi tõmmata, sest pole eriti midagi kirjutada sellest rutiinsest elust Eestis:(

Massi vänn Juss:)

Unknown ütles ...

viimane kommentaar tuli välja nagu luuletus. See inspireeris mind luuletust kirjutama.

Mass, see väisab Tai maad,
Eestis olukord mai gaad
krooni devalveerime ja
kartulikoori varsti seedime.

Mina käisin Kanadas
lihtsalt ringi rändamas,
nüüd on Eestis kõva kass,
ees on suur kohvitass.

Rändur õlut libistab
kontoriinimene blogi lugedes kihistab
tahaks jälle rännuteele,
et saaks rõõmsaks jälle meele.

Juss A.D. 2007

Massa ütles ...

Oi selline siis jussi luule mida iga pa"ev ei kuule ;). Ma ei oska kohe mingisse luuleosakondagi liigitada, reisipohmaka klassika? Ku"ll mul kah mingi kuu pa"rast siukseid tulema hakkab...
Aga muidu ma nu"u"d olengi omadega Chiang Mais, jummilast lahe oli ta"na, ka"isin renditud mootorrattaga rallimas, kimasin veel siit mingi 75 kilta pohja poole vaatama u"hte koobast, peris va"gev koobas oli, peris va"geva ma"e all, ma"ge oli koopa kohal veel umbes kilda jagu, ja koobas ise la"ks ma"e sisse kah umbes kilda voi nii, vabalt oleks a"ra eksind ilma kiidita, tulid kohe Tom Sawyeri seiklused meelde. Ja siis ka"isin lisaks looduskaunitele peatustele (peale 40 kilti et asulate ra"gastikust va"lja saada leidsin looduse u"les ku"ll) veel u"hes templis, seekord siukses ha"sti vaikses aga ikkagi va"ga ilusas maakoha omas, elamus oli suurem kui tema Bangkoki jurakates suguvendades ka"ies. Pa'evale lisas seiklust see, et ma eriti nagu varem pole kunagi vasakul teepoolel soitnud - u"llatavalt ha"sti tuli va"lja, aga no a"kki aitas et, olen juba u"le 10 kuu vasakpoolse liikluse keskkonnas veetnud (see on ka ainus asi mis koigil seni pikemalt ku"lastatud maadel u"hist on :), aga eks chiang mai tipptund (tallinnast on raudselt suurem) ole kah hea kogemus. Jummilast hea et va"hemalt automaatkastiga motika votsin veits kallima raha eest - mopeediga ka"rutamisest juba veits aega mo"o"das ja raudselt oleks moni pahaks pand kui ma keset teed foori alt startides seisnud oleks... Sain teada, et kaardid pole siin suuremad asjad - mul oli neid kaks ja tee la"ks ikka kolmandat moodi oopis :), aga onneks eriti ei ekselnud, vast paar kilta sai ringe tehtud. Ja homsest kolmeks pa"evaks dzunglisse, giidiga, kohe su"gavale, oma kogemust kaartide ta"psusega arvestades usun et raha giidile on seda va"a"rt, seda enam, et ta lubas meile n.o". elluja"a"miskursuse teha, ehk nii natural trip kui olla saab. Ootan ponevusega. Nu"u"d endale tuleviku transpordi optioneid tagasi su"gavale lounasse sebima ja homseks va"lja magama.

Massa out

Unknown ütles ...

Tahaks midagi kirjutada aga ei saa, sest Eestlase kadedus ellujäämis tripist džunglisse lugedes tahab tappa:)
Edu ja ära lase ennast mingil satikal pureda!

Anonüümne ütles ...

nägin eile su ohvrit, tüübil väidetavalt valutas pea oma 2 nädalat :( ja selle tulemusena (ma arvan, et selle tulemusena) oli ta ka ennast veidi blondeerinud :D

muidu aga siin Sydneys on varsti Sydney -Hobart ja palju palju ilusaid jahte on siia juba toodud ...silma ilu jätkub :D