pühapäev, 18. veebruar 2007

10. Veebruar, 9.21, Kandy Dambulla buss

Siin ma ja"lle olen, oma loomulikus olekus, istun bussis. Miks ka"ekiri nii hea on? Noo, ma olen osav. Ei tegelt, tee on ha"mmastavalt OK ja lisaks on seekord tegu eliitbussiga, air conditioned ja puha. Pilet oli ku"ll poole kallim, aga ma va"ga ei nuta, et 8 krooni asemel 16 la"ks:). Aa, istun bussijuhi taga ja"lle, aga seekord on ohutu, sest akende avamine on sooja va"ljas hoidmise eesma"rgil rangelt keelatud. See oli ainus koht lihtsalt, kus mul oli voimalik jalad ku"lge ja"tta. Suundun ma hetkel Dambullasse, kuna Sigiriya bussist ja"in maha. Voorastemaja pidaja sonul pidi kell 8 minema, kui ma euroopaliku ta"psusega 7.55 bussijaama joudsin selgus, et ametlikult va"ljus kell 7.45 ja praktiliselt soitis just a"ra. La"ksin siis u"mber istumise peale ja voimalik et saan isegi kiiremini nii.Voorastemaja ta"dist ra"a"kides - jube tore ta"di oli, aitas mind igast vajaliku infiga ja ja oli muidu abivalmis, veits arvega u"llatas aind, aga selle saab andeks. Leppisin taga 500 ruupiat o"o" eest kokku ja soin ta juurest hommikust kah kaks korda. See, et 500-le ruupiale 10% maksu otsa keris, see oli ootuspa"rane siinkandis, aga et hommikuso"o"gi eest 200 tahtis oli ku"ll liialdus, 100 vast oleks moistlik olnud. Nujah, aga kokkuvottes hea koht elamiseks ja oma seljakoti ja"tsin kah sinna hoiule, panin va"iksesse ha"davajaliku ja la'hen sealt homme ohtal teel ma"gedesse la"bi, nagunii on tee peal.
Ja siis tuli mul veel kolma asja eelnevatest pa"evadest meelde, mis tahtsin u"les ta"hendada. Esiteks elasin ma oma esimesel pikemal bussisoidul u"le ka esimese kaotuse. Ja"tsin nimelt bussi u"lituusa fostersi kaabu, mille Fomin ja Art mulle Big Benist pa"he joid. Luban, et kui austraalias voimalus avaneb, joon uue asemele. Siin saab tegelt suurepa"raselt ka ilma peakatteta la"bi, va"hemalt veebruaris, sest kuigi 30-35 on sooja, ei ole pa"ike va"ga tappev.
Teiseks: Sri lankalased on kokkuhoidlik rahvas. Ostsin mina eila mandariini ja enna"e imet, minu suureks u"llatuseks oli paberkott millesse need pakiti tehtud u"he lapse ingliskeele vihikust (oih, praegast oleks avarii olnd, napilt vedas). Ka''ekirja ja"rgi tu"tarlaps ja ingliskeeles tubli, 4 voi 5-. Muideks, avariidest ra"a"kides - ma pole veel u"htegi na"inud, v.a. u"kskes eile veits vasta majaseina mano"o"verdas (aga ta oli lihtsalt koba). Ha"mmastav, kui arvestada palju ma olen ringi liikunud ja liikluskultuurile moeldes. Ah, et juba aetakse jooma - R, sa oled ilmselgelt alahinnand mu mo"lapidamatust :) (blogi toksija a"a"rema"rkus - pa"evikus oli maha tommatud vabariigi aastapa"eva kuupa"ev ja kuupa"evade kirjutaja oli soovitand sel pa"eval eesti terviseks votta).
Aga see kolmas asi teate - peaaegu nagu kolumbus krisostomus voi tema avastus teate. Ei tegelt, nii hull asi tegelt pole. Aga KODAK on tegija. Eila nimelt, la"bides ja"rjekordselt hotelli ja Kandy city vahelist politsei posti, tekkis hull tahtmine seda ja"a"dvustada. Pildistasin siis nii ja naa, kuni lopuks poseerisides koos automaadiga kutiga andsin fotoka teise soduri ka"tte. Tol libises see aga ka"est nagu lutsukala ja tegi paar porget asfaldil. Sodurpoisse tabas paanika nagu oleks tamilid runnand voi midagi ja mulgi oli a"rev hetk, aga peale patareide sa"ttimist toimis koik taas. Kuigi, porke kohad on fotokal na"ha, u"ks on objektiivi toru peal kusjuures. Nii et Kodak=Respect. Nii, hakkangi kohale joudma. Muideks, Sigiriya kaljukindlus on va"ga eriline, kui ma"lu ei peta siis 300 m pu"stloodis tousva kalju otsa ehitas vennatapu sooritanud hindu (?) kuningas omale vennapoja ka"ttemaksu hirmus kindluse. Oma paranoia realiseeris ta loplikult hiljem, kui sooritas lahingus vennapoja vastu, mile ta voitis, enesetapu. Igastahes la"hen vaatan ja teen pilti kah, kas kindlusse sisse ka ronin veel ei tea, sest pole veel otsustand kas tahan 20 $ piletiraha maksta ja korvalt ma"elt pidada pealegi tasuta saama samu vaateid nautida. Na"gos. Ahjaa, u"ks neljas asi meenus veel. Mul on u"ks tore sa"rk, mille Margus Vaher mulle tegi koos SW suveorgi inimeste piltidega. Ja seal on minust kah paar pilti. See on kohalike hulgas ta"ielik hitt! It is you on your shirt? heh, heh:):). Nii et siia kanti sattudes oma pildiga sa"rgid kindlalt kotti, populaarsus tagatud. Kahjuks ma pidin oma jao musta pesu kotti pistma, sest hakkas kergelt haisema, aga see on kindlalt koos lu"hikeste pu"kstega pesemis prioriteet nr 1. (ahvid tee a"a"res. Kipa.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Kurb tõesti, et müts kaduma läx, kuid peaasi, et lipp kõrgel oleks!