neljapäev, 16. detsember 2010

Louna ameerika lennufirmade vordlev analuus

Vaja hakata too lainele tagasipoordumiseks aklimatiseeruma, motsin et alljargnev napuharjutus voiks selleks sobida, sain selleks inspiratsioopni taaskord lennujaamas natukene kauem kui meeldiv oleks oma lendu oodates :)

Kokkuvote:
Antud analuus kasitleb Peruus, Ekuadoris ja Kolumbias tegutsevate lennufirmade tegevust, aktsiahindu ja muud asjasse puutuvat. Kasitletud on teemat labi naidis ostude, ehk siis vastavalt minu isklikule kogemusele koigi nende firmadega ning valimis ei ole esindatud koik antud piirkonna lennufirmad. Lennuna kasitletakse liikumist uhest geograafilisest asupaigast teise uhes tousu ja maandumisega, iga umberistumine laheb kirja eraldi lennuna. Louna ameerika lennuks on loetud lennud, mis tousevad ohku antud kontinendilt. Koik faktid on toesed ja ei ole autori poolt valja moeldud, samuti ei ole tegu laimukampaaniaga...
Dokumendis kasitletavate lennukompaniide aktsiad on hetkel koik peale LAN-i oma ilmselgelt ulehinnatud, selleks piisab lihtsalt kiirest pilgust kovade faktide veergu. Kui moni lennuk kogemata siin kandis oigel ajal valjub, siis on see ikka puhas juhus ja erand mis kinnitab reeglit - senine statistika on selline, et ara jaanud voi hilinenud on 9 lendu 12-st, mitmete kompaniide hilinemisprotsent on 100% :). Positiivse poole pealt voiks valja tuua asjaolu, et pagas on alati kohale joudnud, samas aktsiahinna seisukohalt seda hinnates tuleb markida, et kuluefektiivsus jatab siinkohal soovida, sest iga koti tassimiseks on palgatud kaks toolist. Kui leti taga seisab uks klienditeenindaja kes pileteid valjastab, siis igaklienditeenindaja kohta seisab nende seljataga 2 transa meest ;). Klienditeenindus tervikuna toostuses on ule moistuse aeglane ja suuresti ebakompetentne ning omab tugevat arenguruumi, erandiks siinkohal taaskord LAN. Samas, pole halba ilma heata - kuna nad pidevalt hilinevad siinkandis, on piletite aegade umbermuutmine teiseks paevaks lihtne ja tasuta. Luksus mida euroopas naljalt ei kohta. Samas nane ma siin lisa ari voimlust kompaniidele :).

Toostuse valjavaated:
Kokkuvottes voiks oelda, et pikas perspektiivis on vaade toostusele positiivne, sest lendamine on louna ameerikas vaga tahtsaks transpordi liigiks seoses keerukate maastikuolude ning suurte distantsidega. Kas toostuse positiivne tulevik saab teostatud ka allpool loetletud lennufirmade poolt on samas natuke kahtlane, sest arvatavasti on lihtsam luua uut toimivat lennufirmat kui olemasolevaid monstrumeid muuta.

Kovad faktid:
Taca/Avianca - lende 5, hilinenud 3, oigeaegseid 1 ning ara jaanuid 1. Mul on nendega homme veel uks proovilend, lennundusjumal olgu mulle armuline :). Hilinemisprotsent 80%.
Aerogal - lende 2, molemad hilinenud, keskmine hilinemine 2.5 tundi. Hilinemisprotsent 100%.
Icaro - lende 2, molemad hilinenud, keskmiselt hilineb 2 tundi, hilinemisprotsent 100%.
LAN - 2 lendu, molemad oigel ajal! Uskumatu lugu, hilinemisprotsent 0%.
Iberia - 1 lend, 1 hilnemine. Protsent - 100%.
Tame - pole lennata onnestunud, kuigi olen korduvalt uritanud pileteid osta, neti lehekuljel on maksesusteem nii sitt et ei toimi ja kontorid on kas ara kolinud teise linna otsa just voi lihtsalt suletud naiteks puhapaeva puhul :). Kuulujargi ja lennujaama vaatluste jargi lahkub vahemalt 50% lendudest enam vahem oigeaegselt mis on kova sona :).
Kokku: 12 lendu siiani (2 veel tulemas, uks Aviancaga 1 Iberiaga), hilinenud voi ara jaanud 9, hilinemisprotsent 75%. Lennujaamades veedetud lisandunud ooteaeg hinnanguliselt 41 tundi (24 tundi sealhulgas lennu ara jaamisest eelmise lennu hilinemise tottu).

Pehmed faktid e. klienditeenindus:
Taca/Avianca - klienditeenindust iseloomustab sobralik idiootsus, ehk siis tahetakse kull aga ebakompetentsus ei voimalda. Naiteks selleks, et mulle tana Boarding kaarti dokumendi ja elektroonilise pileti pohjal valja trukkida kulus tana 10-15 minutit ja laks vaja kolme klienditeenindajat. Enne mind oli sabas umbes 25 inimest ja 3-4 klienditeenindajat ning 6-7 transameest votsid nende pakke vastu ja valjastasid pardakaarte neile umbes 40 minutit. Ehk siis jubedalt tahaks neile iga minut halvasti oelda, aga kesse ikka naeratavaid idioote peksab?
Aerogal - Klienditeenindus on igati asjalik ja vastutuelelik ning viisakas, taitsa OK, aga muidugi tempo on ladina ameerikalikult aeglane.
Icaro - Ulbed vardjad, kes kujutavad ette, et nad pakuvad parimat klienditeenindust, samas, kui sa tahad piletit osta, siis harra leti tagant touseb pusti ja utleb, et sorri, mul on nuud tunnine paus. Tule hiljem tagasi. Kui tagasi tuled, kulub tal sinu teenindamiseks 2 minutit... Loed seinale postitatud firma visiooni ja missiooni ja motled kas peaks naerust puksid tais tegema voi mitte.
LAN - Vaga hea, asjalik ja tor klienditeenindus. Samas akki ma pole objektiivne kuna nad panid mu kui proovireisija ariklassi peale seda, kui Iberia, kellega nad koortood tegid, oli sita kokku keeranud :).
Iberia - tegu on euroopa firmaga tegelt, nii et asja ei saa vaga vorrelda, aga ladina ameerika kohta klienditeenindus 4 viie palli skaalal, euroopa mastaabis ta muidugi sakib, samas peris air baltic nad kah ei ole.

Mida nende aktsaitega peale hakata?
Taca/Avianca - Sisuliselt soovitaks eitada, et oled kunagi nii loll olnud ja nende aktsiaid ostnud, kui veel ei ole, siis ara ole nii loll. Kingi nad monele sobrale, kellele oled ammu tahtnud karna keerata, uskuge mind, ei ole kaugel aeg kui keegi juura haridusega tuup omanike vastu kohtusse poordub ja vaidab, et sellise ebakompetentse firma omamine on kuritahtlik ja tegelik :).
Aerogal - Arvestades toostuse uldist seisukorda, siis voib sisuliselt anda soovituse hoia, sest noh, kuigi nad ise sakivad siis teised sakivad veel rohkem. Asjalike konkurentide lisandudes muutuks aga soovitus hetkega muugi omaks.
Icaro - No nende aktsiad voiks samahasti polema panna, enim ulehinnatud turuhinnaga praegu, nii et muu kiirelt.
LAN - Tousev taht ja peamine pretendent kunagisele monopoolsele seisundile, dividendi aktsia just pole, aga kasvuaktsia see eest kohe kindlasti. Osta.
Iberia - Mis siin enam osta voi muua, British Airways ostis juba ara ja toppis selle firma endale tasku. Seni kuni pole selgunud mis suund sellega seoses jargneb on tegu vaga spekulatiivse aktsiaga, nii et tasub panustada luhiajalistele koikumistele.
Tame - No nats must hobune on, kuna analuutik tulistab praegu puusalt, aga ettevaatliku osta soovituse turu meeleolusid arvestades voiks isegi anda.

Antud analuusi autor, ei taha ega soovi mingisugust ari suurema osa ulal nimetatud firmadega teha, kuid on selleks tihti peale sunnitud olnud ja voibolla ka tulevikus. Kindlasti on voimalik analuutikut tasuta piletite abil mojutada ning seetottu tasuks otseloomulikult enne ise kah moelda kui ulaltoodud soovitustele tuginedes investeerima hakata.

1 kommentaar:

Massa ütles ...

Ahjaa, kui raakida sellest, kus ma olen ja millega tegelen, siis joudsin omadega Cartagenasse ja asun selle linna maailmakuulsat vanalinna uudistama. San Andrese viimased 2 paeva moodusid peo tahe all, oli ulimalt lobus.
Kadudesse tuli samas kanda paar vanu tosse, sest hommikupoole ood rannas tantsides sai need segavad faktori jalast eemaldatud ja hiljem neid sealt enam tuvastada ei onnestunud ...