teisipäev, 20. märts 2007

Fox Glacier, 19 Ma"rts, 15.32

Kas sina oled 200 + meetri paksuse ja"a" peal kondind? Mina nu"u"d olen.Ka"isin liustikul a"ra, kogu koolis opitud ja"a"aja ja ja"a" liikumise teema skandinaavia ma"gedest alla eesti aladeni va"lja hakkas kohe palju reaalsem tunduma ja tekkis ta'itsa pilt kuda see olla vois. Ja"a"dvustamisega oli kahjuks kehvasti, kuna ma pole endiselt suutnud vett saanud Kodakit koomast va"lja tuua :(. Ta votab ku"ll pildi ette, aga sel hetkel kui pildistamise toru va"lja peaks tulema paneb pildi tasku ja pilti teha ei saa. Ma"lupildis mul on aga see jua"a"massiiv olemas ja se on pohiline. Ning helehallid ilusad liustikust algavad joed on kah va"gagi ha"sti meeles. Ja see org mida mo"o"da ja"a" alla tuleb... No kujutage ette, umbes 300-400m laia ja pu"stloodsete kaljuseintega< mis 200m korged, orgu. Vastavalt sulamisele ja liustiku toitva lume sadamisele liustik kas taandub voi tungib orus edasi. Liustiku alt voolab va"lja jogi, kuhu ja"a" on endast vee tekitanud. Jogi on ja"a"massiiviga vorreldes tibatilluke, alates mingist hetkest ta"idab liustik kogu oru ja see on voimas, 13 km pikk, 400 keskmiselt lai ja 200m korge ehk umbes 1 000 000 000 (miljard kui mu mata ei peta, ja selliseid liustike on palju palju isegi aind siin) tonni ja"a"d mis on pidevas liikumises, pragunedes ja oru seinu murendades ja neid seetottu varisemisohtlikeks muutes. Ja"a" variseb tonnide kaupa liustiku servas siin ja seal, kivid kah veerevad vahetevahel u"lalt alla orgu, ja ojakesed mis ja"a" sisse kaovad tekitavad auke, kuhu kukkuda just hea ei ole. Sellele vaatamata tundus mulle, et liitusin giidiga grupiga ja ladusin hunniku pappi va"lja ilma asjata, et ma u"hteist asjast teadsin oleks voind vist ettevaatlikult isegi seda liustiku avastada, va"hemalt niikaugele kui ta"na la"ksime, aind ja"a" naelad oleks pidand susside alla sebima. Oleks veits muidugi ohtlikum olnd, aga ka hulga ponevam, aga mis seal ikka, nu"u"d toetasin kohalikku majandust va"hemalt, kuigi votsin koige odavama retke, mis oli minu jaoks nagu jalutuska"ik pargis. Naljakas hakkas mul siis, kui giid lopus saavutus sertifikaate jagama hakkas, et oled na"ed siukse karmi retke la"bi teinud. No ma ei tea, u"hele 50 aastasele austraalia paarile meie grupis see vast oli saavutus, teistele vaevalt. Muidu oli giid tore mees, sain taga ha"sti la"bi ja ka hu"vasid ideid tulevasteks avastusteks, ta kah ei saand ha"sti aru, miks ma sellisel naljanumbri retkel olen, mitte ronima ei la"ind liustiku pragudesse - mis oli jube kallis kahjuks, muidu oleks raudselt la"int. Kokkuvottes olen aga u"limalt rahul, sest minu silmad midagi sellist varem na"inud ei olnud. Ja"rgmine kord lendan aga peale alpinismi varustusega, et asi ponevam oleks ja rohkem pinget pakuks. Pinge iseenesest peaks varsti tousma hakkama, sest la"henen queenstownile, siinsele ekstreemi pealinnale, kus on adrenaliini lakse igale maitsele. Oleks ma veidi rikkam, siis teeks vist koik seal a"ra, langevarjuhu"petest, raftingust, igat sorti bungy hu"petest, canyon swingidest alustades ja reverse bungyde jet boat trippide ja muu sa"a"rasega lopetades. Seekord lepin vaid paari asjaga, millega ta"pselt na"eb koha peal.

Kommentaare ei ole: